Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 1096 ggr
Jetaime
0

Favorit- syssla/-sport?

Det är många aussieägare som håller på med många olika saker/sporter med sina hundar, men hur prioriterar ni? Och om ni gör en rankningslista på top 5, hur ser den ut? (tänker du tex. agility, rally, vallning, bruksgrenarna, utställning osvosv) :) (kanske är olika med olika hundar?)

LinDajSon
1

Vallning… bara vallning. Vi gör mycket anat också i perioder med jag älskar vallningen över allt annat.

[Neoverona]
0

För Nox är det nästan enbart agility som gäller. Men vi tränar och tävlar även lite smått i rallylydnad som omställning. Efter det kommer utställning. Höll på med viltspår förut, funderar på att ta upp det igen. Det hunden älskar är det vi gör! Som tur är så älskar Nox agility lika mycket som jag.

Jetaime
0

1. Agility, absolut agilityn.
Skulle jag gärna vilja sätta vallningen, men det har blivit ganska så hackigt för vår del då det varit svårt och alldeles för dyrt tyvärr.. att få valla. Speciellt när man är nybörjare och inte heller vet riktigt hur man ska göra. Men vi får se kanske blir det bättre så småning om.  Annars delar nog alla andra på platsen efter agility. Men vi har tex. precis börjat med rally, kanske det växer med tiden, vet vet. Sen är det väldigt roliga med sök och uppletande och spår, men inget vi gör på tävlingsnivå eller så ofta,  men kul att variera med.

Salsbring
0

Vi är väldigt säsongsberoende när det kommer till träningen. 😉

Just nu, inför kommande tävlingssäsong ser det ut såhär:

1. Agility
2. Lydnad/brukslydnad
3. Rallylydnad

I vintras var det
1. Lydnad/rallylydnad
2. Drag (inte jag utan husse som tränade, men med min Trassel så det påverkar ju vår träning också)
3. Agility (Max en gång i veckan eftersom vi bara hade tillgång till hindren i ridhuset en dag i veckan)

Stormvindh
0

Både jag och Storm tycker utan tvekan att agility är det roligaste, och allra mest Storm. Rally tycker vi med är roligt, men gillar farten i agilityn. Tricks älskar hon också en massa. Åh, det blev svårt det här haha. Skulle nog sätta agilityn först och sen allt annat som tvåa här också. Men det är nästan lika mellan allt emellanåt, haha.

Medarbetare på Vallhundar