Vanligaste kommentarerna?
Vad är dom vanligaste spontana kommentarerna från folk som ni inte känner när dom ser era hundar? Positiva/negativa.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
"Åh vad söt han är"
"Har du kuperat svansen?"
"Neeeej vad sööööt!"
-
"Wow vad häftig teckning med halva vitt och halva brunt!"
"Hon har delat ansikte!"
"Hon har halva ansiktet brunt och halva vitt"
"Coolt med hälften, hälften"
osv..
(Neeejheeej, det har jag aldrig tänkt på, haha!)
Sen är hon alltid såååå sööööt! Haha.
"ÅH FY FAN VAD SNYGG!", "ÅÅH HANS ANSIKTE! SHIT!" och "JÄVLAR VAD STOR" med de exakta orden är de vanligaste.
(de skriker ut det högt också, därav stora bokstäver, haha!)
Lite kul då jag säger själv att han är fulast i världen och inte särskilt speciell, haha!
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
HAHA såg nu att jag inte längre var inne på blandrashundar.ifokus… xD
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH!!!!!! VAD SÖÖÖÖÖÖÖT. Ungefär. Folk brukar inte komma fram så ofta på, utan smyger förbi lite sådär. Nox gillar inte när de pratar så de får en utskällning. Inte vanligt men fick en kommentar av en som går i grundskolan att han har mänskliga ögon.
#2 ALLA påpekar att alva har olika färg på ögonen precis som att jag inte skulle ha sett det. Brukar svara, "ja jag vet det" numera. Vanligt att äldre (typ 50+) påpekar högt och tydligt inför sina vänner att det är "en såndär vallhund som man vallar får med". Lite kul… ;) Var helt sjikt häromdagen när vi var på loppis i typ 40 minuter, och 6 (!) pers stannade oss och frågade om Alva är en Aussie. Alla hade någon släkting eller vän som hade aussies och de kände igen rasen. Helt otroligt. Har knappt vart någon som gissat på det innan, utan det brukar vara bc eller "vallhund" de gissar på, eller att de helt enkelt frågar vad det är för ras.
"På natten är alla katter svarta"
De kände kanske samma hund och just den var väldigt lik Alva ;D
"Vilken fin, jag hade också en border collie förut (eller att grannen har en just nu)"
"Gud vad fin hon är"
"Vilken trevlig hund!"
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
#6 Jag brukar numera svara "Whaat?! Jag har aldrig hört det innan!" Haha ;)
Samma om någon frågar.. och pekar/nickaråt Zukis håll och säger "Men.. vad är det där för nått?" "En hund" svarar jag då 😎
1. "Åååhh vad söööt!!" Det viskas det titt som tätt.
2."Har hon ett blått och ett brunt öga? Guuuuud vad fint!" Tack för infon!
3. "Det är mycket jobb med en valp." Jaha, fan med. Det visste jag inte. Får nog lämna tillbaka henne. (Detta kommer mest från griniga gubbar/tanter).
"Det är väl ganska ovanligt med en sån där brun?"
"Åh, en Border Collie"
"Det är väl ganska ovanligt att Border Collie har kort svans?"
"Fin/söt/snygg/trevlig/komplimang"
"Men då kräver han mycket jobb då?"
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
En klassiker "Jaa.. dom behöver mycket motion!"
Ibland så orkar man inte rätta folk så man bara håller med.
#12 Åh GUD ja………..
"Han har ju Människoögon" " den där kommer från helvetet" " läskig! Ser ju igenom min själ" "Åhhh vad söta!" " men den har ju ingen svans" Sedan känner jag igen mig i många andra kommenterer som ni skrivit!