Ett blått öga, när är det "säkert"?
Nu är lilla Navi 9 veckor (och två dagar) och jag är 98% säker på att hennes blå öga stannat som vanligt! Men jag har ändå hört att det kan ändras till brunt. Det högra ögat är 75% blått, 25% brunt. Vet någon här om det fortfarande kan ändras?
Kommer självklart älska min lilla blå oavsett men det hade varit kul att veta haha :D
Jag vet inte när det är säkert att dom får en viss ögonfärg, men jag tror inte att hennes blåa öga kommer bli brunt :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Det kommer med allsäkerhet bli blått :)
Tror Zuki är ca 5 (?) veckor på denna bilden och ha blå-aktiga ögon, men som man ser går åt det bruna hållet :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Det där ögat kommer förbli blått, helt klart.
#6 men åh vilken fluffboll 😍 Men då ändrades det rätt tidigt då! #8 Jag tror det med men är inte så duktig på det här haha :) Skönt att fler tror det!
Det är väldigt ljust och klart i färgen, och du har ett mörkt öga på andra sidan - de mörknar inte ett i taget utan samtidigt. ;)
Om du fotar ögat med blixt kan du också se på färgen i reflektionen om de blir ljusa eller mörka. Blåögda hundar får röda ögon medan de med mörkare ögonfärg får en mer grön-aktig reflektion. Här finns en intressant artikel om aussiens ögon:
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#11 Häftigt! Tack för att du dela med dig av länken :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet