Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 1075 ggr
Jetaime
0

"Långhelg" 14-17 Maj.

Idag är det Kristi Himmelfärdsdagen och röd kalender dag. Någon som är långledig idag eller har planer? Själv ska jag strax iväg på jobb och jobbar som vanligt både idag och imorgon..

MelliPirelli
0

Ledig idag, jobb imorgon och i helgen är det sista tillfället på utbildningen. Tanken är att hinna med övningskörning, plugg och hundträning idag!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
0

Skolarbete imorgon och utställning på söndag. Resten blir det ren lathet med lite träning.

Jetaime
0

Idag var det jobb, men lite kortare dag en vanligt, och ikväll, eller eftermiddag.. tidig kväll? Är det rallylydnadsträning. Tror det är näst sista tillfället idag.

Jobb imorgon och ledig i helgen. På söndag blir det agilitytävling i tollarp! :D Så på lördag tänkte jag och en från klubben (som även har Zukis kullsyster) åka ner och träna lite :)

LinDajSon
0

Jag vallade i går, trots dödsförkylning. Dumt men härligt, för det gick så himla fint. Nu får jag väl lida för det så vi får se vad som blir gjort i helgen… skulle tävlat i morgon men tror inte det går. Inte när jag är såhär dålig.

emeliagranstrom
0

Ledig igår å idag, jobbar imorrn sen på lördag äre lydnadstävling för lukas å utställning för mammas gråhund :)

Stormvindh
0

Jobb igår och idag, sen måste det städas för vi har husvisning och sen ska Storm badas och trimmas lite inför utställningen på söndag :)

Medarbetare på Vallhundar

Sugar Mist
0

Promenerade i reservatet igår, och idag har vi fixat i trädgården. Funderar på att åka till klubben under kvällen, imorgon och i övermorgon blir det regnigt så lär inte bli så mycket roligt än promenader.

-

Jetaime
0

Slutade för en stund sen och har även hunnit med att vara hos kiropraktorn en snabbis… Vaknade med nackspärr imorse. Alltid trevligt.. 😟 Har inte haft det så mycket detta året, som jag brukar.. kanske 3:e gången i år eller så, så det är ju positivt. Men har också å andrasidan gått en del till kiropraktorn senaste tiden så..

Hur som helst, nu tar jag helg! Imorgon blir det långpromenad och agilityträning med Marion (matte) och Indi (kullsyster) :D

Anibaz
0

Jag jobbade igår, varit ledig idag men imorgon och på söndag är det jobb igen.

Idag har vi promenerat tillsammans med en vän, det blev en sväng på 2 timmar och utöver det har vi inte gjort många knop.

Fialialej
0

Ledig från skolan men har massor att plugga. Jobbar fredag och lördag kväll. Ungdomsträning på söndag. Ska försöka hinna vila.lite också…

"På natten är alla katter svarta"

emeliagranstrom
0

Lukas tog ett 2:a pris på 158p i LK2 idag, och vi har fått det bekräftat att vi MÅSTE träna med störning för att vi ska komma nånstans! 

Mammas gråhund fick Excellent och blev 2:a i jaktklassen. :)

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit på klubben idag och tränat lite agility och kontaktfält inför morgondagens tävling :)

Jetaime
0

Finaste!

Jetaime
2

Underbar dag på Tollarps BK trots mina problem med ryggen och nacken sen tidigare i helgen och benhinnorna som inte alls vill med sig. Och dessutom både regnade (ÖSTE! ner), blåste som tusan, haglade, var molnigt, solen sken, det var varmt och så var det kallt och så regnade det lite till… 😃

Vi körde fyra superfina och fantastiska lopp, det blev tre placeringar och två pinnar! I agilityn blev det en 8:e placering i första loppet (tyvärr ett hopp på uppfarten till bommen, som jag helt missade och trodde vi kom i mål felfria.. gaah! Men så är det och domaren dömer.) I första hopploppet blev det pinne och en 3:a placering. Andra agilityloppet körde vi på stort och vann hela klassen 😃. I sista hopploppet blev det en mycket störig rivning men ett fint lopp på fem fel som räckte till en 4:e placering trots allt!

Jag var väldigt virrig vid många tillfällen under loppen, men lyckades rädda upp det bra ändå, sprang lite på fel håll och glömde banan 😃.

Men vilken fantastisk känsla! Vilket fantastiskt team vi har blivit, jag och Lillan.

Sugar Mist
0

Jag har röjt i trädgården hela dagen, så det kanske kan bli något man kan kalla "trädgård" snart..

-

Jetaime
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer en liten videosnutt från vårt vinstlopp, tyvärr kom inte slutet med..  Och min lilla fuling tjuvstartar också. Det upptäckte jag faktiskt inte först efteråt jag såg filmen… Sånt gillas inte!

Stormvindh
0

#14 Åh vad kul!! Stort grattis!! :D Själva var vi på den internationella utställningen i Hässleholm idag och lyckades få ett Excellent och bli tvåa i juniorklassen för tikar! Är suupernöjd och kan inte vara gladare! Målet var ett excellent men vågade inte hoppas på det ändå, men det fixade fina tjejen galant!! :D

Jetaime
0

#17 Tack så mycket! Och grattis till er också! Synd att Hhlm-utställningen var samtidigt som tävlingen i Tollarp (prioriterar agilityn tusen gånger om ifall det står mellan agilitytävling och utställning, hahah!)

Stormvindh
1

#18 Haha, ja det var synd men förstår din prioritering och det var ju tur det för annars hade ni ju missat en superhelg ;) Åker själv på utställning mest för skojs skull men nu när jag faktiskt har bokat in första rallytävlingen ska det nog bli några såna med att prioriteras :D

[Neoverona]
1

Nox drog till med VG och 3:e placering av 4 i konkurrensen :)

Jetaime
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sista hopploppet! Gaaah med rivningen där, men så jäkla nöjd. Skrattade så mycket åt mig själv när jag såg filmen (jag höll på att springa på fel håll efter fyran där när jag skickat henne in i tunneln… och jag kommer på mig själv, hoppar till och vänder, springer på andra hållet, hinner fånga upp henne när hon sticker ut ur tunneln.. 😃