Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 738 ggr
Jetaime
0

Helgen 29-31/5.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Då var det Fredag igen, någon som ska göra något speciellt i helgen? :)

[Neoverona]
0

Ska till klubben idag, efter det ska jag fortsätta planera samt mäta och fixa min bil :) Klurar på hundgrindar vill ha Artfex men den är inte gjord för bilen då den är stor. Sista utvägen blir Jeppe, men det känns inte lika säkert. Kommer fokusera på körkortstagande hela helgen. Träning blir det såklart också :)

MelliPirelli
0

Förhoppningsvis en del hundträning!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Stormvindh
0

Idag är jag faktiskt ledig (första fredagen på typ 3-4 månader som jag är ledig), så det ska bli lite välförtjänt fredagsmys och slapp ikväll! Sen har jag sovmorgon innan det blir lite jobb imorgon. Efter det blir det dusch och fix då vi har utställning på söndag! Tyvärr jobbar jag även söndagkväll, så det blir lite tajt men taggad på helgen ändå 😃

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

Jag jobbar imorgon.. V.i.l.l.i.n.t.e. Men ska nog kunna ta mig genom dagen ändå. Och på söndag är det en inoff lag-tävling i Agility i Ystad!

LinDajSon
0

Vallning i morgon. Opepp, för en gångs skull. Har väl allmänt en liten svacka tror jag… äh detlöser sig. Körde agility i dag och Feng var fläng-Feng, kul för henne men jag blev lite less. Herregud ett sånt springande och hoppande… men hon är i alla fall knäpp tyst (ta i trä). Suck.

Kazince
1

Studentbalen ikväll, ska bli riktigt roligt!

Jetaime
0

Ystad BK idag och lagtävling med klubben (Vi kallar det för Agility-fyrkanten, där vi tävlar i lag med klubben, fyra klubbar emellan som arragerar. Så har vi fyrkanten två gånger om året. Ystad, Svedala och Skurup. Och så Trelleborg förståss). Vi vann idag och har vunnit sammanlagt fem gånger vilket gjorde att vi tog hem vandringspucklan och får behålla den :)

Väldigt trevlig dag, Zuki och jag bidrog med en disk, jäkligt snyggt lopp och jösses vad jag är nöjd med både att hon löste den tokiga ingången hon fick till slalomen och ALLA kontaktfälten, både uppfarter och nergånger! Men så klättra hon upp på bommen istället för att ta tunneln som låg under bommen.. Gah! Men vilken känsla, kanonlopp :D

LinDajSon
1

Vallningen i lördags kändes bra, pinglan och jag körde visselsignaler och fick till fint ur-balansjobb precis i slutet, bra kvitto. Sen fick Kai titta in en snabbis fööööör jag kunde inte hålla mig. Han har ju sett får tre gånger nu och hans fokus redan första gången, lugnet i det fokuset, och att han kan ligga utanför med huvudet in genom staketet och inte bli rädd vare sig för förbidundrande får eller folk som ryter eller smäller i backen med piska eller pinne, samt den effekt han har på fåren när han ligger där utanför… de backar mer för honom än för hundarna där inne… gjorde att jag vågade göra ett försök. Bara i koppel, för att det inte skulle bli tokigt, och bara alldeles jättekort. Mycket riktigt var fåren lite nyfikna när vi kom in men de vågade inte komma ända fram och så fort han tittade på dem joggade de iväg.  Jorrå, han kommer flytta får den där. Nu ska han få växa på sig lite tills jag törs släppa honom lös där inne. Det ska bli fantastiskt roligt att se vilken sorts vallhund han kommer bli.