Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1582 ggr
LekGott
0

Raka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa det var längesen jag bar aktiv här men har iaf några av er på fb! Hoppas allt är bra med er iaf :) Nu är det såhär att min Lego har extrema bekymmer med värmen. Går runt och flåsar hela tiden och orkeslös vid träning och promenader. Förra året provade jag kyltäcke-aldrig igen! Upplevde att han blev stel och de svalkade honom inte alls… Så vad ska jag göra för att underlätta sommar månaderna för honom? Han har ingen utställningspäls och jag ser hellre att min hund är funktionell än "snygg" om ni förstår mig? Dock vet jag att pälsen ska fungera åt bägge håll men upplever inte att det kyler honom/håller borta värmen… Har nån några erfarenheter? Blir de katastrof av att raka eller skulle de kunna hjälpa?

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

raka magen och benen först och se om det hjälper isåfall

-

[Neoverona]
0

Jag rakar min blandras pga hans päls. Han har otroligt tjock underull och han lider av sin päls. Skulle börja med att raka magen och tassarna. Skulle inte tveka en sekund att raka hunden om den inte klarar av värmen. Blir lättare att torka efter bad, vilket bara är positivt.

Jetaime
0

Ahhh.. fasiken jag kan inte hitta det inlägget jag skrev på en fb-sida om just rakning. Men nej, man ska inte raka pälsen på en hund som inte är en klipp/trimmras. Finns många olika anledningar till att INTE raka!

Jag hinner dock inte skriva något just nu, men jag vill gärna förklara, så får ta det vid ett annat tillfället (har förövrigt inget internet hemma nu heller).