Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 1481 ggr
Jetaime
1

Har ni blivit nekade?

Har ni någon gång blivit nekade av någon uppfödare att få köpa valp/hund från dom? Av vilken anledning? (utan att hänga ut någon nu) :)

Sugar Mist
1

Ja, en tyckte att aussien kan vara för tuff för mig och rekomenderade BC istället, och menade allt väl och förstår nu varför :)

Annars har det varit av andra skäl, att de vill att hunden används till något annat helt enkelt, vilket jag respekterar :)

-

Jetaime
1

Vet inte om jag skulle vilja säga nekad, men en uppfödare tyckte inte att det var 'optimalt' att skaffa en aussie till när jag redan hade en så ung krävande hund 'med tanke på' att agility är min prio ett gren när det kommer till tävling. Och att det är tuffa robusta hundar som kräver mycket av sin förare. Och så prioriterar den bruks. Men jag bestämde mig för att inte ta detta vidare, då jag kände att jag inte ska behöva 'bevisa' för någon som inte tror på mig att jag är kapabel att äga en tuff ras ;) (och dessutom hålla på med agility på det, haha)

LinDajSon
0

Näe. Jag har gjort det enkelt för mig. Köpte Jin och Athos av en jag kände, Feng och Kai fick jag som parningsvalpar efter Jin. Kan dock tänka mig att både en och två uppfödare skumme neka mig av den anledningen att jag inte är prestationsmänniska.

Kazince
0

Inte blivit nekade av de jag tog kontakt med, hon jag slutligen köpte valp av har stort förtroende för mig och var snarare peppande i mitt kämpande med jobb, flytta hemifrån, student och slutligen hämta hem valp. :)

[Neoverona]
0

Det är väl att några av de uppfödarna jag är intresserade enbart säljer till ägare som har tävlingambitioner i bruks. Har enbart träningambitioner för tillfället då det är ett helt nytt område, samma gäller för vallningen, där vill jag gärna testa hunden för att se att anlagen finns. En sålde inte valp till en som ens körde agility pga att det är en brukshund. Men har även fått positivt kring mina mål och tankar, såklart :)

Ronja&Ila
0

Har än så länge inte blivit nekad, men kommer säkert kunna ske i framtiden. Jag är noga med att lägga fram varför jag är intresserad av kombinationen och sedan vilka egenskaper jag är ute efter.

Turast
0

Nekad och nekad, mer att det inte funnits tillräckligt med tikar :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

mingman
0

Jag var beredd på att bli nekad när jag köpte Fidel, ung nybörjare men med ambitioner. Men jag fick köpa, och det blev ju bra till slut, även om jag fick lära mig väldigt mycket, väldigt snabbt.

Ecma är köpt med bibehållen avelsrätt; en av mina närmare träningskompisar fick henne som parningsvalp efter sin hane.

Jag har varit i kontakt med några uppfödare tidigare. Jag har inte blivit direkt nekad men ibland fått ganska korta svar och antydningar om att jag kanske bör skaffa mig mer erfarenhet. Det har aldrig kännts orättvist eller fel.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/