Helgen 24-26/7.
Vad händer i helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jobb, jobb och ännu mer jobb. Och så kennelträff på det en liten stund innan jobbet, haha.
Medarbetare på Vallhundar
Vi är lediga nu under förmiddagen (jag jobbar kväll idag) så vi passade på att stiga upp i vettig tid och har varit och tränat lite agility nu under (sen)morgonen. Hade en kanonfin hund idag med två öron! Och vi känner oss redo inför agilitytävlingen i Skurup imorgon! Vi debuterar i agilityklass två under förmiddagen och ja ser det som jättebra uppvärmning inför hoppklass ett under eftermiddagen (eftersom vi fortfarande behöver lite pinnar där för att kunna flytta upp). Så jag har inga direkta förväntningar i tvåan men hoppas såklart på pinne i hoppklassen ;) Sen är jag helt ledig på söndagen, så vi får väl se vad som händer då (hsr tvättid under förmiddagen bara, haha)
Vallning, barndop, tänkte lägga lite spår och köra lite valp-letar-folk-övningar också. Skulle gärna ta en vilodag men det får vänta. Lycka till Jetaime!
#3 Tack :D
(kanske ska tillägga, att även om jag inte har några förväntningar på placering, så sett så går jag ju inte in på banan och tänker att jag kommer göra bort mig (även om det är stor chans att det händer, haha) utan utgår alltid från att vi gör vårt bästa! Jag tror jag kommer vara ganska nöjd oavsett, med tanke på att i början av året kändes det omöjligt att ta oss hit vir idag och jag är galet stolt över både zuki och faktiskt mig själv också! )
Min kompis kom ner från Mariestad och direkt efter drog vi till klubben för agility. Gick otroligt bra! Imorgon är det dags för kennelträff i Växjö och på söndag blir det att fira Diablo samt träna på klubben ännu igen med bio på kvällen. Ska försöka hinna med ett bad också ;)
Inget speciellt, invigde en långlina och gick på promenad med vovvarna och tränade inkallning med Marceline, har varit på stan lite och miljötränat/chillat men nu har det blivit så dåligt väder så det blir inte så mycket att hitta på! Lite träning inomhus :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.