Hur får ni ihop vardagen?
Ännu en - hur gör ni för att få ihop vardagen när det gäller jobb/skola/hundvakt osv? Var är era hundar när ni är på jobb? Vem passar dom när ni inte har möjlighet att ta dom med er?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Läser på distans. Behöver jag åka till skolan så tar oftast min mamma hand om hundarna. Alltid någon hemma!
Jag bor ensam med min hund och katt. När jag jobbar har mamma hunden hos sig, sällan men händer så kommer mamma till mig och rastar hunden.
Är vi alla iväg någon gång, tex ikea osv då har jag en vän som ibland ställer upp och även mamma har en vän som ställer upp och rastar hunden.
Som det ser ut just ni lämnar jag av zuki hemma hos min mamma påväg till jobb. Sen är hon där dom 5-6 timmarna per dag jag jobbar. Det funkar okej numera, men det är inte så jag vill ha det, och vet inte hur jag skulle lösa det om jag skaffar en hund till (dom som känner mig vet att jag planerat för hund nummer två hur länge som helst nu). Min mamma vill inte passa en hund till, speciellt inte eb valp. Och jag har ingen annan som jag litar på som har möjlighet eller vill/kan passa zuki och ett odjur. Alternativt att komma hit och promenera med dom, men då först valpen blir äldre och kan vara själv några timmar osv. Men det är så långt i framtiden.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Bor ensam och går hundgymnasium så hundarna är med i skolan och har en egen, stor, inredd box att vara i 🙂
Skulle jag behöva vakt så kan min mormor ställa upp om hon har tid, men oftast behöver jag inte vakt haha
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Skola, hunden är med där :) Bor i inredd box, rastas under lunch och kollas till då och då under dagen.
När skoldagen är slut följer hunden med hem, väl där brukar den inte lämnas ensam så fasligt länge :)
-
Jobbar på hunddagis, har en egen box till mina hundar :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Förra jobbet jobbade jag 3h om det var dagtid och då klarade hon vara ensam hemma. Skulle det krisa fick hon även hänga med till jobbet. Jobbar nu mest kvällstid och då är det alltid någon hemma då de andra jobbar dag. Nu på sommaren är det dagspass också men då har mamma semester så det har funkat bra. Har även en kompis som brukar passa om det behövs och några stycken jag skulle kunna be att bara ta ut och rasta om det funkar för dem tidsmässigt. Ska jag plugga till hösten kan det bli lite krångligare, men hoppas på att det ska lösa sig på något sätt!
Medarbetare på Vallhundar
Här är det i princip alltid någon hemma. Skiftgång för sambon och jag är egenföretagare.
Jag och sambon jobbar på samma jobb, och då vi jobbar skift löser det sig för det mesta. Ca 3-4 timmar får Navi klara sig ibland men då kommer vi såklart alltid hem i mitten. Så rent tekniskt sett är hon aldrig ensam 4 timmar på raken.
Jag gillar att jobba tidigt och Hampus sent, turligt nog. Så jag jobbar ofta 0645-1530 och Hampus 1430-2315 😍 Och skulle vi jobba någorlunda likadant så antingen passar någon i familjen henne eller så går jag en rejäl promenad innan jag börjar så är hon helt slut under tiden vi är borta. Och då kommer vi såklart hem vid lunch (jag på min lunch, hampus på sin).
@adventuresofnavi | instagram
För närvarande är jag sjukskriven och hemma med min 8 månaders slyngel, men förut var det inte så enkelt.
Först gick jag på ett gymnasium, hade Scilla med mig och det funkade sisådär, hon fick vara i rummet medans jag var på lektioner. När jag senare blev utmobbad från skolan och var inlagd så fick Scilla vara på dagis(som tur var var det december och dagiset vi fick plats på hade många hundar som var lediga), det funkade bra och Scilla stormtrivdes. Efter det flyttade vi iväg och började på en annan skola, även där fick Scilla var med och väntade i rummet medans jag var på lektioner tillsammans med 2 andra hundar som vi delade rum med.
Tyvärr funkade det inte i den skolan heller, så vi flyttade än en gång. Den här gången kunde inte Scilla hänga med till skolan, så hon gick på dagis under ca 1 år, stormtrivdes. Efter ett tag började jag praktisera på hunddagiset så jag fick spendera dagarna med henne, funkade bra.
Nuförtiden är jag som sagt sjukskriven, hemma med vår nykomling i familjen, tyvärr inte en aussie. Scilla gick bort i februari, tyvärr.
"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"