Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 845 ggr
Jetaime
0

Nervös inför tävling?

Ni som tävlar, är ni nervösa inför tävlingar? Är det då typ dagen innan, efter banvandring (som i tex agility och rally) eller kanske när ni får veta startnummer, eller står precis och ska gå in? På banan?

Sugar Mist
0

Blir supernervös, aldrig tävlat men under rasspecialen förra året kunde jag inte gå in i ringen för blev så nervös. 

Prestationsångest helt enkelt, känner för att gråta, skratta och kräkas på samma gång, men jag jobbar på det inför debuten

-

Jetaime
0

Jag blir också hemskt nervös. Olika inför olika tävlingar och klasser osv. När jag började med agility var det nervöst att gå in på planen, men när vi sen diskade oss på var enda tävling, så blev det inte lika nervöst längre. Tills allt vände, och vi vann och kom på pallplats nästan varje tävling i någon av klasserna. Ja, då blev prestationsångesten värre, men det blev också roligare. Och ännu mer spännande. Jag är mer tävlingsmänniska än jag trodde, men har ibland lite väl höga krav på mig själv… Innan och till och med efter vissa lopp vi sprungit har jag varit så nervös att jag höll på att spy, hahah 😁 (dock i kombination med att jag ett tag inte åt vissa dagar) då var dessutom prestationsångesten värst eftersom jag inte hade samma ork och förutsättningar. Debuten i klass två agility… Så var jag extremt nervös. Kände pressen på mig när vi kommit upp i klass två ^^ Rallylydnaden är ännu värre för där hinner jag tänka och vara nervös genom hela banan. Men, så länge jag fortfarande tycker det är roligt och den där pressen och prestationsångesten inte tar över så tror jag faktiskt att nervositeten är ganska bra. Tror även det sägen en del om att zuki och jag nästan aldrig (kanske aldrig?) kommit genom med ett felfritt lopp eller ens kommit runt banan utan en disk på en inofficiell agilitytävling eller klubbtävling ^^) men presterar på tävling? Hm. Zuki taggar tävling extra mycket, precis som jag!

Stormvindh
0

Jag blir faktiskt inte nervös alls! Blev inte det när jag tävlade med hästen heller. Brukar känna att det blir lite pirrigt i magen på väg till tävling, men är aldrig nervös innan jag ska in eller under väntan eller dylikt. Superskönt, haha! Dock tycker jag utställning är värre, blir inte nervös men blir orolig att vi ska se "dumma" ut i jämförelse med dom andra eftersom jag aldrig hållit på med det innan och vet att vi inte ser så proffsiga ut, haha. Tror alltid vi ska få nån negativ kommentar på den punkten bara därför ;)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

#3 Utställning har jag nog aldrig varit nervös inför, kanske första utställningen på Malmö internationella när zuki var valp, eftersom jag inte visste alls hur det funkade. 😜

LinDajSon
0

Sjukligt nervös. Kan inte äta varken innan eller efter. Fått blackout under tävlingar och blivit osäker på om jag gjort alla moment, så jag har fått fråga domarna i efterhand.

[Neoverona]
0

Vid rallytävling med Nox är jag en aning nervös, men vid agility inte alls :) Om det inte är så att han inte är sig själv, men släpper så fort jag sätter honom i starten i så fall.

Turast
0

Har aldrig tävlat men vill ju kunna tävla senare. Men har sådan scenskräck och prestationsångest så jag vet inte hur det kommer gå :o Jag blir nervös vis olika tidpunkter, kan vara allt ifrån flera dagar innan tills precis innan man ska göra saken som jag är nervös inför…uscha!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.