Helgen 14-16/8.
Godkväll :) hoppas ni haft en bra vecka, so far! Några planer i helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Själv har jag haft en väldigt tuff och intensiv vecka på jobb..känner mig jättesleten och lite krasslig också på det hela. Idag har jag varit ute och ätit med familjen då min mamma fyller år, så zuki fick vara hemma med min mammas labbe. Sen imorgon är det rallylydnadstävling i Osby… Och jag har velat jättemycket fram och tillbaka ifall jag ska iväg, eller inte. Blev uppflyttad förra helgen och känner mig väldigt oförberedd då jag haft absolut ingen tid (eller ork och motivation) alls att träna något denna veckan, förutom lite sådär på kvällspromisen…är fortfarande lite osäker på vissa skyltar.. Men, jag mailade iallafall, trots allt idag och meddelade om uppflyttningen. Så planen är att vi ska åka ändå. Får plugga banan lite när jag får ritningen och sen gå banan ordentligt och kör lite övningar som jag är osäker på.som uppvärmning. I och med tävlingen redan är betald så kan jag se det som träning inför kommande tävlingar i fortsättningsklassen. Jag tror det blir bra! Ska försöka hinna med att köra ner till klubben också imorgon kväll och köra någon liten agilityövning också, lite kontaktfält typ. För på söndag blir det tävling i Lund i agility :)
Var på klubben och körde agility igår. Blir fokus på slalom och kontaktfält till tävlingen nästa helg med något pass distans så det inte försvinner. Åkte till Göteborg därefter för att köpa en tratt till Diablo samt träningskläder, blev även två burkar nötblod när man väl var i farten. Tog en liten cykeltur med Nox på kvällen. Idag har jag tänkt om det inte blir för varmt, att lägga ett spår till Nox. Har även tankar på ett hoppteknik pass. Imorgon vet jag inte vad vi ska göra riktigt. Får se vad dagen bjuder på helt enkelt.
Har debuterat i rally idag. Vi var med i två klasser, och ena blev disk, och andra blev 83p. Helt ok men jag är lite missnöjd med diskningen för vi blev så himla störda av en tant som skulle klappa och ta kort (?!) på Alva precis när vi skulle kliva in på planen. Tappade ALLT fokus och hoppade och skällde på mig halva banan tills jag tog tag i henne. Disk disk disk. MEN resten av banan gick JÄTTEBRA. :) Den godkända rundan fick jag 2x-5p på skall vilket jag tyckte var lite hårt, men det är ju väldigt relativt det där och jag vet att det är nåt vi behöver träna på. Jag är nöjd med dagen ändå. Vi fick ju er rosett. ;) Imorrn är det ungdomsträning på klubben - villet innebär agilityträning för mig och Alva. :)
"På natten är alla katter svarta"
#3 Grattis! Vad knasigt med den där tanten .. Du kunde sagt till henne, samlat hunden och väntat en liten stund innan du gick in, trots att fi fått 'varsågod'.
Vi debuterade i fortsättningsklassen idag, världens sämsta känsla! Kändes som jag släpade zuki genom banan.. Ofokuserad och omotiverad. Men misstänker att det är löp pågång…Men synd att bortförklara sig men…86p Slutade det på, trots allt.
#4 mm jag försökte men jag hade redan lagt undan klicker och godis så det blev inge vidare. Klassen efter gick ju bättre.. :)
#6 Trist ändå, men skönt att det gick bättre sen iallafall :)
Blir jobb i helgen, så ska vi försöka hinna med lite finslipning på olika moment och detaljer i träningen här hemma! Tror inte jag orkar åka upp till klubben för det när vi lika väl kan träna hemma, haha. #1 Planerade också att åka till Osby men fick inte ledigt, typiskt haha! Hade varit kul att se dig och Zuki! Dock ska vi köra nybörjarklass några gånger till, debuterar i fortsättningsklassen den 30e istället :)
Medarbetare på Vallhundar
#5 kul! Grattis! :)
#9 Tack! #8 Åh, vad synd (eller tur, för vi var inget att se på plan idag, hahah 😁 men hade varit kul att ses, kanske någon annan tävling i höst.. Har inte riktigt planerat så mycket för rallyn eftersom nästan alla tävlingar krockar med agilityn..)
#10 Med era poäng tror jag dock det såg bättre ut än vad det kanske kändes ;) ja jag hoppas det! Ska tävla två klasser i Ronneby nu nästa helg och sen Jönköping efter det, sen har vi inte så mycket mer exakt planerat… När vi börjar tävla i agility vilket väl blir nästa år kommer det kanske bli mer samma tävlingar :)
#11 Ja, det var väl inte dåligt, men vill liksom inte tjata så mycket på henne att gå framåt osv ;) Vi har ganska mycket agility inplanerat under hösten :D så krockar rallyn med agilityn så är det ganska givet vilket vi väljer.. ;)
#12 Haha nä jag vet vad du menar, har blivit så förr oss ibland med ;) Ja det förstår jag! Jag känner att vi passar på att köra så mycket rally som möjligt medan det fortfarande är det enda vi tävlar i för tillfället ;)
Egentid med valpen, upptäckspromenad och lite klickerträning. Superskogsröj med Jin och Feng samt kvällsvallning. Bra dag. Grattis till alla ni som tävlat, kul att det gått bra!
#14 Låter som en väldigt bra dag :) Agilityn idag gick tyvärr skit, rent ut sagt. Jag är så.jäkla besviken på mig själv. Jag gjorde verkligen inget rätt idag. All the blames on me idag faktiskt..
Bara en dag efter, men men. Var iväg och kollade på en Aussie igår, blev en hane tingad. Lite sådär exalterad över att få hem honom. "Bara" 5 veckor krav.. :( Blir lite annan typ av hund än de tidigare; Rottisar och jämthundar. Så får hänga här inne i framtiden istället ;)