Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettfoder-hälsa-sjukdomar-skador
Läst 1275 ggr
Naviifax
0

Overall/täcke

Tänkte kolla lite om ni har några täcken/overaller till era pälsklingar? Och om ni isf har några rekommendationer? Jag vet att jag är tidigt ute men innan jag vet ordet av så är de kalla höst/vinterkvällarna här och då vill jag vara förberedd 😃 Bor på västkusten så det blir blåsigare och kyligare för varje dag som går.

Har kikat på Hurtta Out Summit Parka. Ge mig gärna tips och rekommendationer!

@adventuresofnavi | instagram

Jetaime
0

Har en sån som du länkade till och en annan från hurtta (vet inte vad den kallas, finns i hallon, björk och korp). Använder dock bara dom vid träning när det är kallare, eller rättare sagt i vilan mellan träningen. Och vid kallare tävlingsdagar :)

[Neoverona]
0

Använder hurtta regntäcke när det regnar. Back on Track original under vintern, och även ett nättäcke till min äldsta när det är kyligt och efter rehabilitering.

LinDajSon
0

Har några fleecetäcken och ett tunt regntäcke,  och de vuxna har varsitt Back on Track nättäcke. Aldrig känt behov av något tjockt täcke, de har effektiv päls även fast de inte är fluffisar, ett fleecetäcke räcker nog gott och väl för att hålla värmen under träning…

Stormvindh
1

Har alldeles för många täcken egentligen haha. Har ett Hurtta regntäcke som jag tycker är super vid regn! Sen har jag två tunna fleecetäcken, ena från hööks, som också är bra när det är lite kallare och man ska vara ute. Har även lite tunnare versioner på vintertäcke från hööks. Har inte använt alla än då något är köpt nyligen, men tycker de är bra att ha om vi tex hänger med husse på tävling hela dagen (bokstavligen) och det är kallt/snö ute. Använder dem kort sagt mest om det är flera timmar vi ska vara ute i kyla och blåst, annars räcker ju pälsen gott och väl :)

Medarbetare på Vallhundar