Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1026 ggr
CayKantos
0

Förstår hund

Utifrån er.. "Knowledge" är Aussie en bra första hund? Har aldrig haft hund förut men vil väldigt gärna skaffa Aussie då jag tycker den passar till mig som person och vad jag vill göra med hunden. Min hundkunnighet ganska bra ville jag säga, har praktiserad mycket med hundar och är utbildad djur sjukvårdare, mm, men inget slår ju faktisk att ha haft/ha hund.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
0

Jag ursäktar min telefons autocorrect på titeln

Instagram

Jetaime
0

Vad vill du göra med hunden och vad är det som fått dig att fastna just för aussien? 😊 Jag tycker inte att man ska säga direkt att det är eller inte är en bra 'förstahund', det är så väldigt individuellt från person till person. Aussien är väl ingen 'lätt' förstahund direkt, men sålänge man vet vad det är man skaffat och gett sig in på och känner att det är något man kan hantera så, absolut.

CayKantos
0

Hade tänkt mig att "utbilda"/träna hunden til räddningshund och även i framtiden valla lite. Jag har nämligen en annan ras (kromfohrländer) i tankarna men då den inte möter kraven till at bli en räddningshund får den bli del av familien sen. Agility är också högt intresse som 100% bliver en del af aktiviteterna. Fastnade nog ärligt talat först för Aussie pg.a. utseendet, men det är inte grunden till jag vil ha en själv, självklart 😎

Jag vill ha en Aussie då jag tycker den passar i storlek, beteende och vad jeg vil använda den till i framiden. Jag kommer flytta in i en lägenhet om ca et år och har värken råd med en alt för stor hund eller plats 😕

Tror jag glömde något, med kommer inte ihåg vad, konstigt nog 🤔

Instagram