Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettagility-klicker-freestyle-rallylydnad
Läst 831 ggr
Jetaime
0

Helgens resultat!

Det har varit en lång (och regnig och kall, och varm, och blåsig…det har tom haglat!!!) tävlingshelg för mig och zuki, och jag kunde inte varit mer nöjd! Trots 2,5 veckas vila med nästan ingen fysisk aktivitet alls trodde jag inte att jag kunde förvänta mig att det skulle gå så bra som det gjorde! Igår blev det en 2:a placering o hoppklass 1 och två diskade lopp (i andra hopploppet ville jag så mycket att det sket sig och jag gjorde en klassisk 'hanna-start'…När det börjar så dåligt att det inte går att rädda, oftast för att jag tror att jag glömt hur banan går, eller så har ett hinder gått och 'gömt' sig) och även en disk i agilityklass 2-loppet, men en oerhört fin disk, så himla nöjd med det loppet ändå, sjukt härlig känsla! Idag blev det vinst (!!!) i agilityklass 2 (av 41 starter tog sig endast 11 genom banan, minns inte hur många nollor) och där emellan en disk i andra agilityklass 2-loppet. Min fula hund tjuvstartade och det gick helt enkelt inte att rädda. Och vi avslutade klass ett med en vist i hopploppet och 5:e pinnen + en ny agilitytitel! Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd och stolt över min lilla fjompis?!

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

<3 😘

Jetaime
0

Ni som har tävlat eller tränat får hemskt gärna lov att skriva om det här också 😊

OurOzzy
0

Grattis!! 🎉😃

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Jetaime
0

#3 Tack så mycket!