Uppnådda mål och lite till.
Jag har varit väldigt besviken och ganska arg/ledsen på mig själv dom senaste tävlingarna (agility), vi blev visserligen uppflyttade till klass 2 för inte så längesen, och det är klart att det ska bli svårare då. Men mitt problem är inte svårighetsgraden i banan, utan att jag lägger ribban alldeles för högt, sätter alldeles för stor press och krav på oss och blir jättenervös för att jag känner att vi måste prestera (inte för någon annan, utan endast mig själv). Och har väldigt svårt att släppa när det blir fel (framförallt när jag tabbar mig riktigt mycket). Jag glömmer bort att det ska vara roligt också, så jag tror jag måste tänka om lite! Idag efter vårt katastroflopp i hoppklass tänkte jag inför agilityloppet 'skitsamma hur det går, hitta den där bra känslan istället' och hade bestämt mig för att tjuvstartar hon, tar jag tillbaka henne(även om vi kanske kan lösa det ändå, är det inte så jag vill att det ska se ut), hoppar hon kontakfälten, gör vi om (man har trots allt ändå redan fem fel, och då är det skitsamma om man får en disk istället). Hon satt kvar i starten och vi fick en fin början, men fröken hoppade kontsktfältet på Aet och då.valde jag att diska oss, men mycket bättre känsla i och efter det loppet! Men, trots att jag känt mig sämst senaste tiden, så tittar jag tillbaka på vår tävlingssäsong, som hsr varit helt fantastiskt egentligen! Vi är inte sämst, jag är inte sämst, och vi har faktiskt kommit så jäkla långt, och vi ÄR bra. Vi har inte bara nått våra mål som jag satte i början av året, utan kommit så mycket längre än jag kunnat drömma om! Agilityklass 1 Tre 1:a placeringar Två 3:e placeringar AgD1 Hoppklass 1 Tre 1:a placeringar En 2:a placering En 3:e placering AgHD1 Agilityklass 2 En 1:a placering Rallylydnad Nybörjarklass 75p 95p 84p RLD-N Rallylydnad Fortsättningsklass 86p 88p 80p RLD-F Godkänt MT på 422p med 5:a på skott. Godkänd exteriörbeskrivning. KORAD Målen i början av året: *Gå nybörjarkurs i rallylydnad och ev starta på nån tävling. *Få någon pinne i klass 1 *Göra MT och exteriörbeskrivning *Ställa ut med excellent Det enda vi inte uppnått so far är utställning.. Det närmsta en utställning vi varit i år är en inoff där hon blev BIR med HP och BIG 2. Så.. Det får väl duga! Hur har det gått för er såhär långt? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Undrade bara d¨jag sett dig skriva det förut. men vad är skillnaden på hoppklass och agility? :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#1 I hoppklass har man bara hopp (hopphinder, däck, långlopp) och tunnlar..Och slalom. Och i agilityklass har man även klätterhinder, dvs Aet, bommen/balansen och gungan/vippen.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Ahh smart
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Ptja… delvis kanske. Vallningen med Feng har gått bra. Några dippar men tittar jag på hur det såg ut i början av året så har de bitar jag saknade börjat falla på plats. Jag har installerat styrservon i alla fall, haha, och hon greppar fösningen mer och mer för varje pass. Det var väl mitt främsta mål, fösning, men samtidigt inser jag att jag återigen tänkte hoppa över andra viktiga bitar. Jösses, jag och mina hundar. Lättare att stå utanför och ha oändligt med tålamod och lugn analys av och åt andra haha. Men det är en så lång process allt det här… och det behöver det vara. Jag har sett och upplevt konsekvenserna av stressad vallträning, inget för mig. Samtidigt inser jag att jag har långt kvar innan jag klarar av att ta det så lugnt som jag önskar. Mycket av det handlar om förväntan och press utifrån, men samtidigt är jag en pushig förare. Även jag har blivit bättre under året. Som sagt några dippar med tappat tålamod och konsekvenser som kommer som ett brev på posten… men jag är trevligare i dag än när vi startade upp i… mars, april.
Det blev ett annorlunda år än tänkt. Nox - Starta upp agilityn (klart) Bättre fokus på banan (50/50) Nollade lopp (oklart) Ställas ut officiellt, SKK, SBK rasspecial (klart) Delta på U-SM (oklart) Gå kurs (oklart) Blev RLD F titel och två (4 planerade) starter i avancerad, samt exteriörbeskrivning. Avslutade agility året med två grymma lopp men tyvärr allra sista så tjuvstartade han och lyssnade inte för fem öre, blev arg vilket jag aldrig blir på tävling då han inte visste vad hörsel var utan körde sitt rejs femtusen gånger. Minst 6 månaders agilityvila ligger framför oss nu. Nöjd med flera tävlingar detta året. Diablo - Inga mål klarade vi då han blev sjukpensionerad och ledde till att han lever på smärtstillande i alla former och hos veterinären. Inget bra år alls, och kommer fortsätta i samma riktning. Inga mål för nästa år, vet inte hur nästa år kommer se ut.