Ot - Har ni några andra djur?
Vad för djur har ni där hemma, förutom era aussies då? ;)
Bilder är varmt välkomna!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Familjen har även en labbe.
Och själv har jag, förutom Zuki, även en katt och tre kaniner!
Här här vi en bild på labben, som blev åtta i somras och kommer från en kennel här i Höllviken (där jag även jobbat i sommar och ett par somrar tillbaka).
Här har vi katten, Ozzian! En stilig birmakille på 10,5 år.
Och eftersom jag "bara" har tre kaniner numera så kan jag faktiskt lägga upp en bild var på dom också :)
Detta är Årissa, en lejonhuvad kanin som fyllde sex år i somras. Hon är svart wienertecknad och har blåa ögon :)
#3 Supersöt!
Här har vi Nessa, eller Je t'aime´s Get Me Started. En liten tös som är uppfödd här hemma. (Höll på med avel och kaninhoppning tidigare!)
Hon är vit rödögd och världens underbaraste. Fyllde tre år i april :)
Och sist och minst Tussilagon´s Semper Ad Meliora (som betyder alltid påväg mot bättre på latin) aka. Lillskrutt/Skruttis. Han är en teddyvädur i färgen Brun zobel, dock en rätt mörk sådan. Han fyllde också tre i år, och bor tillsammans med Årissa.
Vi har en mellanpudel också, en katt och en hel del kaniner :) Jag hade 2 tammöss men ena avlivades pga aggressivitet och andra rymde när jag sov över hos en vän ch Opsis tog antagligen den.
-
Katter och får!
#15 Finns även ett 180l akvarie här hemma med ett gäng fiskar! ;)
Jag har Cleo här hemma (golden/flat), samt katterna Sune (15 år, hihi) och Signe. Hade marsvin fram tills förra sommaren också. :)
Bifogar bilder på katterna också, dock har jag sparat dem från facebook så kvalitén är totalt värdelös…
Vi börjar med farbror Sune då:
#22 Åh såååå fin!
Förutom mina hundar bor här även två katter, familjens röding Fidde och min hårboll Majsan ❤️
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#26 Men gud vad ball teckning. Vad är det för ras? 😍
#24 Tack!
- Mvh Emma
#27 Han tackar ;) det är en bengal :) superkul ras, lika framåt och på som en aussie!
Puttar upp denna tråden lite med en ny bild på min gamla gubbe ;)
Konstigt att den blir på fel håll när man Laddar upp den trots att den är på rätt håll i telefonen och blir på rätt håll när man klickar på den. Stööörigt!
Jag har en kh Collie, 2 tuppar 4 höns och 11 kycklingar för tillfället, utöver aussien 😂
Hönsen är av rasen Orpington och är helt underbara 😍
Lite bilder på tjockafamiljen!
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Har ingen Aussie men har den sötaste katten vid namn lakrits ❤_❤ På bilden ser han väldig brun ut men han är bomalt helt svart med en tand stickande lite ut, han är så himla söt, speciellt när han INTE väcker mig mitt på natten för att han vill upp i sängen och inte kommer genom myggnätet själv… ;)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography