Känslig mage, tips?
Min 8månaders tik har sen hon kommit hit varit jätte känslig i magen. När hon var 9v bajsade hon diarre med slem och fick äta veterinär Foder i en vecka och blev bra. Vänjde av henne vääldict långsamt till james wellbeloved fish and rice för valpar och det har hon ätit sen dess. Det funkar hyffsat bra. Hon är halv lös o bland, bra i bland osv. Provade ge henne en näve av eukanuba för valpar ( gjort på kyckling) och hon spydde upp allt efter 1h, så hon klarar antagligen inte kyckling. Är det någon som har en känslig hund som har tips på något bra foder? Kan inte bestämma mig för vilket.. Hört att anka är bra för känsliga magar? Haha har en väldig beslut ångest. :) har ingen frys utan bara en frysbox med så frysfoder kan bli svårt..
Jag hade testat något foder med lamm (lamm är dock oftast ganska magert) eller anka/kalkon och mycket kött, undvikit spannmål. Tex Acana eller Orijen. :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tacl för tipsen!! :) är snart dags för byte och tror det blir någon av dem.. Letar runt efter en frysbox med för färskfoder.. :)
Standardt Vild Normal
"Ett hundfoder med ett anpassat närings- och energiinnehåll till hunden med normal aktivitetsnivå. Även för hundar med en misstänkt överkänslighet av vissa råvaror. Milt för mage och tarm."
Innehåller: Parboiled ris, hjortköttmjöl, ister, blodmjöl (gris), morot, vassle (laktosreducerat), kalciumkarbonat.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet