Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 939 ggr
MoaE
0

Berätta om aussie

Jag är väldigt sugen på en Australian shepherd, grymt fina hundar som verkar vara riktigt härliga kompisar. De jag har träffat har varit så trevliga och lyhörda! Berätta hur ni upplever Australian shepherd och vad den kräver, vilken typ av person man ska vara för att det kan passa. Alltså vad man ska intressera sig för… Jag kan säga att jag är intresserad av spår/sök, agility, freestyle, rallylydnad, nosework. Älskar att jobba ihop med hunden. Har idag 2 chinese crested, inte särskilt arbetande generellt men agility och Nosework blir det.

LIMOUSIN
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul att du fastnat för en australian shepherd! De är helt fantastiska hundar :) En aussie enligt mig passar de flesta som är villiga att träna med dem, de följer med dig på vad du än bestämmer dig för att träna/tävla. De tycker allt är roligt bara de får jobba! Min aussie är tyvärr väldigt lättstressad. Betyder inte att alla är det, men det finns i rasen tyvärr. Annars finns det inte så myckeg negativit att säga om dem, fantastiska, vackra, lyhörda hundar som älskar att få vara med och att träna! :) En bild på min tik 8mån. :)