Är han liten för sin ålder?
Min valp är ungefär 48 cm hög och väger ungefär 14 kg. Normalt eller litet?
Han är 17 veckor gammal. :)
Normalt :)
-
Snarare stor än liten skulle jag säga ;) men beror på vilja linjer han kommer från.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Låter rätt så normalt tycker jag
Tack för svar!
Kommer ifrån både utställnings och arbetslinjer. :)
Hur stor tror ni att han kommer att bli?
Omöjligt att säga. :P
Vid 5 månader vägde Navi 12 kg :) Snart 7 månader och har ökat till 17 kg. Så det har hänt rätt mycket på två månader, jag tyckte alltid hon var väldigt liten och nätt. Men nu biffar hon till sig!
@adventuresofnavi | instagram
Min är typ lika gammal som din TS! Dock en tik, men hon är 45 i mankhöjd (sist jag mätte.. ) och väger 10,6 kg. Min har rätt liten mamma :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#6 Det är ju en lite större ras i din så du kanske får räkna med några centimeter högre än aussiens rasstandard säger. :)
#8 Ja jag kan ju inte gå efter mallen direkt haha :) Hoppas hon slutar växa snart, det går för fort 😭
@adventuresofnavi | instagram
#10 Jattefin!!
Tycker de är mycket, min lilla hane väger 20Kg och han är vuxen :)
Men jag har fått för mig att det förkommer en väldigt stor variation inom rasen :)
#11 Tack så mycket! :) Vägde honom idag och då vägde han 15.1 kg, fortfarande 48 cm hög!
Min tik är 6 månader gammal, 52cm hög och väger 15,6kg. Han växer nog på sig, se till att ha i bra hull så behöver du inte oroa dig. :) (min valp har tex inte nån valpmage som vissa förespråkar, jag vill känna revbenen och en tydlig midja)