Transportbur
HejHej!
Kollar lite på det med transportburar och undrar egentligen vilken storlek man behöver. Då hanar är 51-58 och tikar är 46-53 enligt rasstandarden, och jag kommer förhoppningvis få en liten pojke, vilken storlek borde man ha på buret? Och hur räknar man ut det?
Har kollat lite på denna då den verkar bra samt man kan vika ihop den.
https://animail.se/canvasbur-de-luxe.html?nosto=nosto-category
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Har dock också kollat på denna https://animail.se/-547.html?nosto=nosto-category
Vad är bäst den av tyg eller denna? Jag föredrar personligt den första.
Instagram
Vad ska buren användas till? Som bilbur duger ingen av dessa. Är buren till för att ha med på träning och tävling osv så föredrar jag canvas då de är väldigt enkla att vika ihop och fälla upp och därmed lätta att släpa med sig.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Undrar som #2 vad du ska ha den till? Har den som du länkar i första inlägget, men bara till träning och tävling, supersmidigt att ha då! Älskar den buren, prisvärd och bra kvalité. Jag har en tik på ca 51 cm och tog XL i storlek. Blev perfekt för henne :)
Medarbetare på Vallhundar
Ja till träning eller on vi ska någonstans som hen då kan ha som en typ av korg och tryggställe, t.ex. his kompis, träning, hemma, tältet mm, I många situations är den ju en öppen och frivillig plata hunden kan välga vara på. Men till mesta dels om vi ska vara his en kompis förata gång, tävling eller om vi t.ex. ska I parken, samt träning.
Instagram
Men hur är set med storlekar?
Instagram
Vad jag kommit fram till via http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/resorochtransporter/hundarkatterochillrar/transporterahundar.4.207049b811dd8a513dc80001498.html
Ska jag ha antigen en M eller L för hunden beroende på hur stor hen bliver. Men vet inte hur bred en Aussie normalt är.. någon som har ett ca mått? helst på en hane, längd hade också vart skönt så att man kan kombinera det :)
Gör det stor skillnad om buren är för stor? eller är det bättre den är så anpassad till hunden som möjligt? Om inte kan man la lika väl köpa en bur i L?
Instagram
En bur kan aldrig vara för stor.
Haha ok låter bra, då beställer jag nog en storlek L, då har valpen iaf massor med plats 😂
Instagram
Som sagt, den första buren du länkade har jag i XL. Lagom för min tik men L hade varit för liten. Är precis så att hon kan stå upp i XL-storleken… Men sen kanske du har tänkt att köpa en större senare, XL är ju väldigt stort för en valp i början såklart :)
Hahahaha vet inte vad som hände i min hjärna 🤪
Självklar ska det vara XL, kom till att räkna makhöjden som längd, smart-ass over here 😃
Instagram
Kan säga att senast jag var på utställning så såg jag andra aussieägare med hanar som hade samma bur och burstorlek som jag hade, så XL borde bli bra om det inte är så att din hane skulle bli ovanligt stor :)
Haha ja, ska beställa en XL, någon som har beställt online och vet hur dom kommer med posten? Ska man hämta på posthus när det ät en såpass stor sak?
Instagram
Jag fick min levererad till dörren :) dock utan att man behöver skriva på något så den lämnas ju obevakad om man inte är hemma (tror dock man kan välja det andra alternativet mot någon liten extra kostnad)
Jag har en canvasbur i bilen som jag har på tävling och träning :) tror det är L eller XL funkar bra till zuki, ibland har vi även haft både zuki och indi tillsammans i den i kortare stunder.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!