Bara vi två
Något som vi jobbar stenhårt på är att när det kommer fram folk, när vi umgås med någon eller helt enkelt när det är mer än bara jag och valpen, så blir hon så himla hispig. Svårt att varva ner, uppspelt, lyssnar lite men inte så som jag vill. Hon har lugnat ner sig markant och det är som sagt något vi jobbar på.
Men när det bara är hon och jag, då lyssnar hon otroligt bra. I stan igår, kopplade loss henne, gav kommando stanna. Hon hade full fokus på mig, 3 personer gick förbi. Så otroligt duktig. När vi har våra träningssessioner lyder hon minsta vink (sålänge skinka ingår ;) ). När det bara är vi två har vi magiska och helt otroliga stunder, kontakten mellan oss är så bra!
Så kommer det någon och ska hälsa. Oavsett om jag har tonvis med skinka eller annat gott så är det inte riktigt lika roligt att lyssna på mig och det tar en stund för henne att varva ner. 9 månader nu, men bara nyfiken - är kemin likadan mellan er och era hundar? :)
@adventuresofnavi | instagram
Jag vet inte exakt vad frågan var, men zuki är hopplös på själv 'precis när vi kommer hem till någon, nör någon kommer hit osv, men efter ett par minuter så är allting lugnt och hon har för det mesta lätt för att slappna av i såna situationer, men hon har ändå koll på mig. Att dom inte riktigt lyssnar kan ju ha med åldern att göra, dom flesta valpar och unghundar har lite såna dövperioder och perioder där dom lagt öronen hemma 😁
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!