Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1204 ggr
Jetaime
0

Fel ras.

Har ni någon sin känt att ni har valt fel ras? (man kan såklart älska sin hund ändå som individ, menar mer generellt. Av olika anledningar).

Turast
0

Inte gällande aussien men om min collie känner jag att jag valde fel ras :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LinDajSon
0

Om Athos hade varit sinnesbilden av hur en aussie ska vara så hade jag bytt ras för tre hundar sedan. :P

Kazince
0

Aussien är nog inte fel ras men individen blev inte helt rätt för mina ambitioner. Hon vill helst bara vara gårdshund och strosa runt i skogen, träningsintresset är lågt mm. Får peppa nå enormt för att hon ens ska kampa med leksaker och dylikt, den där härliga aussien med en jäkla massa go i finns inte riktigt i henne. På träningar gör hon grejer mest för att få godis, sedan vill hon helst bara strosa iväg eller ligga vid sidan av, haha. Är ingen big deal så, kan skaffa en till hund senare som förhoppningsvis har mer av vad jag söker i sig så kan Tossa få vara gårdshund, promenadsällskap, rallylydnad- och agilityhund. Det är vad hon vill här i livet, och mysa i soffan. :)

Sugar Mist
0

För tillfället, ja. 

Jag har varken kunskap, tålamod eller orken för att äga en aussie för tillfället, jag har prövat och det har gått fel. 

Aussien är en ras jag alltid kommer ha nära hjärtat och det är en ras jag absolut kommer äga senare, men just nu är det inte rätt utan jag får hålla mig till min bc tills dess att jag känner att rätt kombination till rätt tidpunkt i livet dyker upp :)

-

TrasselTroll
0

Ja, det blir inte sheltie igen i detta hus…
Men aussien däremot! Nu vet jag ju inte om jag fått ett ovanligt bra exemplar av rasen eftersom han är min första, men jag avgudar min lille grabb. Han har allt jag kunnat önska i en hund och lite till!