Gott Nytt År!
GOTT NYTT ÅR alla aussiemänniskor,
Önskar Zuki och jag! Hoppas att 2016 blir ett bra (bättre?) år!
Någon som vill sammanfatta sitt år? Både "privat" och hundsidan? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tja, 2015 var ett kaos-år både privat och hundväg, bytte från aussie till bc, hoppade av skolan och började om, skaffade mycket nya kontakter och vänner i båda "världarna", och om man ser på det överlag, så har jag aldrig mått så bra mentalt som jag gjort iår :)
Håller tummarna att 2016 blir ännu bättre🏆
-
Upp och ner, Lärt känna nya trevliga människor, insett att jag har och har haft bättre vänner än jag förstått. Kai föddes och flyttade in. Fick nya får efter halva året hade gått, puh… Vallningen med Feng har varit bergochdalbana men vi har kommit en bra bit nu. Athos har flyttat hem permanent och vi har kastrerat honom. Jin fyllde sju!! Huvaligen vad tiden går. En god vän sedan flera år tillbaks gick bakom min rygg tillsammans med en människa jag aldrig gillat. Naiv som jag är tog det mig lång tid att fatta hur det låg till. En av mina katter fick somna in strax innan vi flyttade till Norrland. Flytten var väldigt känslomässigt tuff, och är det till viss del fortfarande men nu har det värsta lagt sig efter sisådär två veckor. Lite upp och ner har det alltså varit, som sagt. Nu i år ska jag satsa på min karriär som illustratör, och jag ska fokusera på vallningen och att vidareutveckla mig och Feng som ekipage där. Kai skulle jag vilja starta upp i fårhagen, se vad han har att komma med. Får se när han är mogen för det. Annars blir det nog bruks med honom. Jin ska få valla in ett gäng får som mina ska gå med här uppe, hade velat tävla klart honom på kor men tror inte jag kommer ha träningsmöjligheter på kor, eller råd att åka runt och tävla hundar i år… men framåt våren ska vi ta tag i lydnaden. Athos får vara gårdshund, han börjar faktiskt se lite gammal ut. Har blivit lite busigare efter kastreringen.
Personligen så tänker jag väl försöka komma ut och träffa lite nytt (hund-)folk här uppe, hitta vallningsinstruktör som jag trivs med, och som jag sa tidigare satsa på mitt illustrerande. Sen tog jag preciiiiiis bort mitt Facebookkonto, känns bra och jag tror att mycket frustration över folksomärdummaihuvudet kommer försvinna, och så är det ju en himlarns tidstjyv…. men jag har kvar Instagram och kommer fortsätta hänga här på iFokus. :P