Lösa
Hur är era hundar lösa? Började tänka lite på det eftersom så många har så fina bilder av deras hundar i skog el likn. springande runt lösa och så :)
Springer dom typ fram och tillbaka mellan er och deras egna intresser eller gå typ en bit från er och kollar tillbaka då och då för att se vart ni är? eller nått helt annat? :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Storm är jätteduktig på att vara lös och har alltid varit. Hon går en bit framför (kanske 10-15m) och tittar hela tiden tillbaka då och då för att se så att matte är med. Ropar jag så kommer hon direkt i full fart. Litar på henne helt när jag har henne lös i skog (även på träning), har kommit vilt några gånger som hon börjat springa mot men brutit när jag ropat.
Medarbetare på Vallhundar
#1 vad roligt :) har oxå hört att många Aussies skulle vara bra på att va lösa. Men ville som sagt gärna höra lite om er erfarenheter
Instagram
Har både collien och aussien lösa. Aussien kommer som en skott om jag ropar, collien kommer travande (han är lite mer laid back ;) ). De springer både fram och tillbaka mellan mig och går framför, men även att de bara kollar tillbaka ibland! De är alltid inom synhåll :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#3 Tack och vilken härlig bild :D
Instagram
Har två extremer… Jin har alltid gillat att gå nära, nä han var ung gick han helst inte från mina ben vlket ledde till en del snubblande, Athos stack på äventyr när han var ung om man inte hade stenkoll. Den ena fick lag "träna" att gå själv, den andra fick jag träna att ge fasen i att dra som en avlöning… De andra två är väl lite mer lagom, de går och sköter sitt men har koll. Feng är lite mer frihetsälskande.
Zuki är nästan alltid lös :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#5 Roligt med så stor skillnad :)
#6 Även i stan'? :o Är du inte rädd för bilar och så?
Instagram
#9 Hahaha… nej. :P
#9 Ibland, det bror på, men bor i liten stad.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Lös så ofta det går. Vi leker mycket och hon får mycket godis när hon är lös, så hon kommer gärna när jag ropar. :) Hon stack efter en del vilt förr, men har kommit över det med lite träning.
"På natten är alla katter svarta"
#12 Vad bra! Skönt att det blev bättre!
Instagram
Tossa går oftast lös, har henne dock inte lös i stan eller vid större vägar då hon lätt hamnar i sin egna värd och strosar iväg nått tiotals meter innan hon kommer tillbaka. I Skogen springer hon en bit fram och stannar sedan för att vänta in mig, hon går inte så nära utan nosar på och har sig. Sticker inte efter vilt dock, då kommer hon till mig. Inte ens behövt kalla in henne, ser hon människor och hundar kommer hon också till mig och sätter sig.