Pälsvård
Hur mycket arbete och tid lägger ni ner på pälsvård?
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag har upptäckt att jag verkligen tycker om att pyssla med päls. Nu inför utställningen har jag rundat av hennes tassar, trimmat pälsen mellan tårna och på hasorna, jämnat ut hennes byxor och svans. Jag tycker verkligen det är roligt, något jag inte trodde att jag skulle tycka!
Annars så borstar jag bara igenom henne ordentligt kanske en gång i veckan, och då bortstar jag verkligen överallt. Tvättar även rent hennes mungipor för att hon inte ska få missfärgningar och tvättar öronen lite då och då.
Sen så smörjer jag också in hennes trampdynor vissa kvällar :)
I princip inget och ingen
Knappt nån. Borstar och klipper till tassarna och sånt kanske…1-2 gg om året ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
nada! klippt tasshåret pga snö som fastnar och fukt, men inget mer
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Borstar bakom öronen, mellan frambenen och svansen med jämna mellanrum för där blir det tovor. Inte mycket mer än så, klipper av pälsen bakom öronen för det mesta, den är så himla mjuk att det blir tovor även om jag borstar dagligen = den fick klippas kort. Däremot klorna är jag liiite galen i. Klipper varannan dag, filar och har mig. 👀
Jag borstar i princip bara efter bad (för pälsen blir finare sen då) och inför utställning. Är hon i en extrem fällningsperiod så försöker jag såklart få bort lite hår då med. Sen klipper jag med jämna mellanrum ner svansen då jag tycker det ser bättre ut (halvsvans) samt byxorna och runtom tassarna. Klipper även under magen på sommaren och lite då och då bakom öronen. Detta är dock inget som Storm egentligen behöver men jag tycker hon ser mer välvårdad ut då helt enkelt :)
Medarbetare på Vallhundar