Vad gör ni?
Vad har ni gjort idag? Några planer för imorgon? 🙂
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Inte så mycket idag. Åkte hem till mina föräldrar i eftermiddags, och är här fortfarande… Zuki har mest bara fått vara med och har gått småpromenader idag. Planen för imorgon var egentligen agilitytävling (inoff) i Kävlinge, men pga tandvärken (mår riktigt kasst) så fick jag tyvärr stryka oss :(
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Vad tråkigt, ska du in hos tandläkaren istället då?
Instagram
Vallat med Feng. Socialtränat och miljöträning Kaiju. Skällt på Athos. I morgon blir det en tur till mina föräldrar, och möjligen häng med en kompis och hennes hundar (varav en aussie).
Fick en förfrågan i förmiddags om Indi, Zukis syster fick vara med oss några timmar idag. Så vi var precis ute på en promenad :)
Inte gjort något alls idag, haft migrän. Imorgon bär det av till först Sunne för att hälsa på min pojk(som är hos uppfödaren för att vila upp sig) och sen till forshaga, får se om Jax kommer med eller ska vila upp sig mer :)
-
Var på heldagskurs i Nosework igår. JÄTTEKUL!
"På natten är alla katter svarta"
Vi har varit på golfbanan för hundträff två förmiddagar i rad nu. Ingen träning förutom att vänta på ett "gå och hälsa", men det har varit väldigt kul! Kastat massvis med boll, något jag inte gjort så mycket med henne, men nu är jag säker på att hon inte blir stressad eller besatt av det :)
Båda hundarna ligger heeeelt utslagna just nu. Totalt slocknade.
Tog en stadspromenad med Kaiju. 😊
Idag har vi gått två små promenader och avancerat med att gå en 'längre' promenad på typ en halvtimme 😁. Sovit, kollat på Grey's Anatomy…
Idag fick Tinja springa av sig med "storebrorsan" Benji för sista gången innan utställningen, för sen blev det en rejäl dusch! Shampoo, balsam, föna och pälstäcke på. Så otroligt fin i pälsen nu, glansig, rak och fluffig.
Lydnadsträning där vi börjat köra rutan, så ofantligt glädjande att se att han fortfarande har samma driv och inte stressar vid träning trots uppehåll i lite drygt 2 månader. Guldhund❤️
-
Feng löper så det blir en del stresshanteringsträning för matte. Skämt åsido, jag är otroligt glad att vi kastrerade Athos som var vidrig när någon löpte (…. inom ett par km). Han bryr sig inte alls nu! Jin som är den enda av dem som vet vad löp innebär på riktigt piper en del och är lite allmänt på tårna, just pipandet är det som stressar mig. Han stör dock inte Feng. Kaiju har inte varit med om löp innan, med tanke på vilken ålder han är i så hade jag nog väntat mig att det skulle vara värre än det är. Lite rastlös och intresserad men det är hanterbart. Feng har inte för avsikt att flörta med någon av dem, en del tikar är ju hemska men hon är en ordentlig tös, haha. :P
Well. Idag, har vi.. Gått lite längre promenerader (20-30 minuter istället, vi avancerar långsamt, hehe). Sen var jag hos läkaren i höllviken för att få ett sjukintyg, så körde in om mina föräldrar på vägen hem. Imorgon är tanken att vi ska kunna komma iväg och träna lite. Jag tror nog jag kan köra lite grann, om jag inte anstränger mig för mycket och har en bättre 'period' just då. Hoppas hoppas. Kanske skrivit det innan, men fått inflammation efter att ha dragit ut tanden, och går nu på antibiotika men har fortfarande fruktansvärt ont… Går lite i vågor :(
Hoppas på att kunna träna lite agility ikväll :)
#14 hoppas du blir bättre snart!😕
Instagram
Idag har vi vallat. Gick över förväntan!
"På natten är alla katter svarta"
#17 Vad skönt att det blev så! 😂
Instagram
#17 😁🐑🐑🐑 Roligt! Hälsa Tibbe! Här har vi också vallat… Feng tappar lite stuns när hon löper. Fåren märker det så de testade gränserna när de inte tyckte att det var roligt att gå i den tunga snön. Vi hade lite floppar och lite flippar, svårt att jobba med en hund som inte riktigt är sig själv och om en vecka har vi inte samma problem oavsett vad vi gör just nu så frågan är om man ska bry sig. Tycker ändå vi slutade på en bra not. Det var ingen som råkade illa ut utom jag då ett får knuffade omkull mig och jag knäckte armbågsleden åt fel håll. Det lär göra ont i ett par dagar, sträckte ut någon sena och/eller muskel. :p