Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 1039 ggr
Jetaime
0

Halsband eller sele?

Vad använder ni till vardags, halsband eller sele? (eller annat?) och vad använder ni till olika aktiviteter? Lägg gärna upp bilder!

Sugar Mist
0

Sele all the way.

-

[Neoverona]
0

Sele. Har de täcke blir det halsband samma gäller vid tävling.

Jetaime
0

Har nästan alltid sele. En hurtta y-sele i hallon :) Enda gången jag använder halsband är nog på lydnadsträning och när vi kör rallylydnad.

LinDajSon
0

Mjeeeh… de få gånger vi använder något så tar jag det jag hittar. Ligger snabbt uppskattat 10 koppel, 3 alltiettkoppel, 3 spårlinor, 5 selar och 15 halsband ojämnt fördelat över huset, garaget, bilarna och fårhuset - men jag får alltid leta som en tok för att hitta skiten. Ibland har det därför blivit balsnören, bälten och lite allt möjligt istället. D: Jag gillar sele bäst till skuttiga valpar, men kör helst alltiett till vuxna hundar som går fint i koppel, minst risk att jag tappar bort något då haha…

Turast
0

Har sele och halsband på Marcy, halsbandet sitter bara på. Har det som en "säkerhetsgrej" ifall selen mot förmodan skulle gå sönder 😛 just nu har hon en sele från gustaf och evita som jag lånat av en kompis då hon växer, men har en Amoken som hon kommer kunna ha när hon blir stor! 

På collieboy har jag zero dc sele eller k9, men ibland bara halsband då han inte drar :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Kazince
0

Sele till promenader men halsband vid vallning och annan träning.

LinDajSon
2

#6 Ett tips från coachen, ta av halsbandet när du vallar så att ni inte råkar ut för något tråkigt. Gröna hundar har en tendens att bli närgångna. De kan bli översprungna och liknande i de lägena, det brukar gå bra men riskera inte att fåren fastnar med benen i halsband eller sele om det inte är absolut nödvändigt. Det kan gå illa, eller skrämma hunden. :)

Kazince
0

Okej, då blir det utan halsband hädanefter. Vill inte att det ska bli några olyckor. :)

Jetaime
0

putt :)

Kazince
0

Här är det sele om hon väl har något annars inget, vid träning på bk sitter hon fast i sele vid sidan av och den tas av när vi tränar.