Positiva tråden Mars 2016.
Här kan man skriva om allt positivt som händer:)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tinja har äntligen börjat förstå grejen med att greppa saker! Nu kan jag till och med be henne att komma och sätta sig, samt peta på apporten utan att hon släpper :D
Sen har jag köpt en hundfrisbee, och det tycker hon är SUPERKUL! jag ska bara lära mig att kasta bättre, haha
Tinja har lyckats fånga frisbeen flera gånger! Inte tack vare mig och mitt kastande, även om jag börjar bli liiite bättre. Hon fulkompligt älskar frisbeen. Säger "pass på" varje gång innan jag kastar, nu taggar hon verkligen till och stirrar på frisbeen när jag säger det :D
I övrigt har jag precis trimmat Tinjas hår mellan tårna. Det såg så galet lustigt ut med våfflat hår som stack upp mellan varje tå, så nu är det bortklippt. Ser både snyggare ut och så lär det inte fastna lika mycket snö mellan tårna hennes :)
Fönen som hon förr var livrädd för är nu inte alls lika farlig, efter många korta pass med en himlans massa godis. Nu står hon och låter mig föna överallt, i utbyta mot godis och gos. Välbehövligt eftersom jag snart, en vecka innan utställningen, ska shamponera och tvätta henne ordentligt, samt föna för att få till rak fin päls. Vi är ju redan underdogs med brukslinjer och avfälld päls, så då kan vi lika gärna lägga manken till för att vara fina, båda två :P
Hon är så fin, så. 😘
Är ledig från mitt ordinariejobb två dagar nu och jobbar i butiken istället, och då får Zuki vara med 😉så deeet är ju positivt!
Idag tog vi två till godkända resultat i fortsättningsklassen och fick därmed titeln RLD F! Glad och nöjd och mest stolt över att Storm äntligen (efter vinterns träning) struntade i åttans frestelse :)
Medarbetare på Vallhundar
#5 Grattis! :D
#6 Tack! :D
Tog tag i att lägga spår idag. Längesen sist!
Struntade i liggtiden och gick dom direkt för att få upp motivationen lite. Dom senaste gångerna har det nämligen inte så bra, därav en lång paus, haha… Men idag var hon riktigt duktig :)
Vi var och tävlade rally idag. Fick 99 poäng och kom tvåa av 40 ekipage. Inget skällande eller vansinne överhuvudtaget. Så sjukt nöjd med Alva idag! Grymt kul! :D <3
"På natten är alla katter svarta"
#9 Grattis! :)
Zuki hade så jäkla härligt attityd idag i lydnaden! Verkligen under hela passet! Så himla stolt 😃
#9 Grattis, vad roligt!
#12 Tack! Det kändes skitbra! Tror att det har att göra med att vi vallar regelbundet nu, faktiskt. Hon får ett helt annat lugn inom sig på nåt vis och det är mycket lättare att rikta hennes energi… Även om hon fortfarande psykar ur emellanåt eklart.. ;)
"På natten är alla katter svarta"
Har hittat ett litet hus att hyra på landet, så nu blir det flytt i juni! Och pojkvännen har fått nytt jobb nu så det känns som att allt flyter på! :)