Helgen 1-3 april.
Vad händer i helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Idag borde jag typ fixa lite här hemma.. Städa osv. Samt göra klart och kolla genom uppgifterna inför utbildningen i helgen. Och i helgen blir det andra helgen för agilityinstruktörsutbildningen :)
I helgen börjar min hundinstruktörsutbildning! Är så sjukt nervös att jag har haft halsbränna och inte kunnat sova ordentligt hela veckan. Det här är första steget till min framtid, och jag har skyyyhöga krav på mig själv. Måste lära mig att slappna av.
Hade varit skönt att ha Tinja med som stöd, men alas, hon löper så hon får åka till mamma.
#2 Har också haft massa ångest över min utbildning.. Men det går säkert bra (för dig också!) det brukar alltid lösa sig ändå.
#3 Det hoppas jag! Ska bli väldigt roligt, även om jag är nervös.
Jag känner att jag kanske borde ta tag i lite grundträning med Kaiju nu när det faktiskt snart är kursdags. 😰
På lördag ska jag och @Lulelo ut och ragga 😎😂
Resten av helgen blir det skrivning på boken och träning av dogsen
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Idag har vi gjort en massa! Springtur på morgonen, en tur på marknaden i stan, busat med hundkompis och sen tränat en rallybana för avancerad klass! Imorgon ska vi till Ikea, dock får Storm stanna hemma ;) Blir lite agilityträning innan dess däremot! Sen ska jag försöka packa och rensa här hemma för nu blir det "snart" flytt :)
Medarbetare på Vallhundar
#1 #2 lycka till med er utbildningar! Hade vart roligt att höra vad ni gör på utbilsningstilfällen och hur det går!
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#8 Tack!
Imorgon ska vi lämna in det skriftliga A1-provet (antingen utskrivet eller så går det bra att maila över det) sen ska vi ha en muntlig presentation av våra kursplaneringar inför resten av gruppen (vi har sen förra helgen fått tänka ut hur man vill lägga upp en hel nybörjarkurs, men praktik, teori, läxor osv). Vi kommer även ha egen praktik med våra egna hundar.
Under söndagen kommer vi att undervisa en grupp nybörjare, en och en, där vi stegvis kommer lära in ett hinder som vi fick tilldelat förra tillfället.
#9 har hört att det inte ska vara möjligt att bli Agility instruktör genom SBK längre men att man måste gå till en speciell Agility klubb? Något du vet mer om?
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Är lite nervös för hur jag ska orka en heldag i skola. 10-18, då åker jag hemifrån runt 8:30 och kommer hem kanske 19:30
Modo åkte käpprätt ner i allsvenskan så jag vet inte om jag ens pallar ta mig ur sängen i helgen… kan någon träna mina hundar… 😭😭😭😭
#12 Jag har svårt för så såna långa dagar också (vi hade 9-17), jag slocknade nästan direkt när vi kom hem, och sov i ett par timmar..slutade tidigare idag, är så glad att jag inte jobbar imorgon så jag hinner ta igen mig själv!
Jag har lämnat bort hund över helgen och hängt med familj och vänner. Min syster ska flytta till Frankrike ett år så vi har haft en helkväll med henne.
Igår var jag i Göteborg med min sambo på hans jobb och tittade på Cirkus Cirkörs föreställning Limits, och efter det var vi på Pustervik och kikade på BOMBUS. Lyckades få tag i en vegansk kebabtallrik också. Bra kväll!
Har anmält mig och Alva till två starter i RLN 24 april. Nu håller vi tummarna då allihopa, att det går bra. ;)
"På natten är alla katter svarta"