Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 472 ggr
Jetaime
0

Helgen 15-17 april.

Vad händer i helgen? :)

plaathen
0

För mig blir det bara att ta det lugnt. Så sjukt trött efter att arbeta på lager :D
Sen har jag inga pengar ännu, så finns inte så mycket jag kan/vill göra då ^^

Själv då?

Jetaime
0

Idag blev det lite agilityträning i förmiddags, inför tävlingen imorgon. Så imorgon blir det säsongens första officiella agiltytävling på Råådalens Brukshundklubb, dubbelklass 2. 

Känner mig dock inte så taggad längre som jag gjorde tidigare i år.. Känner sån press på att det måste gå bra osv.. Något vi kämpade med väldigt mycket förra året, till stor del pga att jag inte kan komma ihåg banan. 

Sen ledig söndag, inga planer just nu.

Stormvindh
0

Idag har vi inte gjort så mycket, fått färdigt en inlämning i kursen jag läser just nu, packat inför flytt och sprungit en runda. Imorgon ska vi hälsa på en kennel och åka på folkracetävling (är ju bra när destinationen passar både husse och matte ;)), hinner nog inte med mycket annat än det då det är en bit att åka. Sen på söndag ska vi träna inför avancerad klass i rallylydnad och försöka packa lite mer :)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

#3 Vilken kennel? :)

Stormvindh
0

#4 Kennel Östra Greda :)

Medarbetare på Vallhundar

Fisherling
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och Tinja gått Rönningesjön runt som vår morgonpromenad, sedan åkte vi iväg till Bergianska trädgården. Hon fick vänta i bilen medan jag och pappa gick runt i växthuset, men sen fick hon vara med inne på restaurangen. Hon är så lugn nu för tiden, bryr sig inte alls om att folk går bakom henne. Såna framsteg ❤️

CayKantos
0

Vart på specialsök! Spännande att se, fick även pratat lite Kelpie 😊 Många olika hundar, jaktlabben snodde dock förstaplatsen 😎 Var även en Aussie, en grövre typ, liknade en bruksavlad i kroppsformen men utställningsavlat med tanke på all pälsen 🤪 Söt iaf 😉

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
0

Efter två fina, men störiga fem-felslopp (i agilityn blev det ändå en 4:e placering trots fem fel.. ), en total disk så var det skönt att avsluta dagen på Råådalens bk, med ett nollat agilitylopp som slutade med en 3:e placering. Allt som allt är jag väldigt nöjd med Zuki idag och sådär-nöjd med mig själv!

😜

💞

Jetaime
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Zukis agkl2B lopp (0fel och en 3:e placering) :D

Jetaime
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och första agilityloppet, blev tyvärr en rivning på hinder nummer tre. Var bara en nolla i denna klassen och det blev trots allt en 4:e placering trots fem fel ;)

Fisherling
1

#10 Grattis, ser jättefint ut! Jag längtar verkligen till den dagen då jag kan tävla :D

Men först siktar vi att klara första kursen med bravur :P

Jetaime
1

#11 Tack :D Så himla nöjd med min hund på tävlingen igår! Synd att det är så dålig kvalité på filmerna bara,filmat med mobilen..  skulle behövt leta upp min kompact-kamera, blir mycket bättre kvalité då :)

Agilitykurs är jätteroligt! Hjälper till på klubbens nybörjarkurs just nu, och tanken är att jag ska hålla egen kurs längre fram i år :)

CayKantos
0

#12 Spännande! :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography