Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 760 ggr
Jetaime
0

Helgen 22-24/4.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad händer i helgen? :)

Jetaime
0

Idag steg vi upp tidigt IFALL dom skulle komma in och rensa ventilationskanalerna tidigt.. Och dessutom skulle jag tvätta.. Så tog tvätt och hund med mig, och efter att jag stoppat in tvätten blev det en promenad med Zuki :)

Nu väntar jag bara på att tvätten ska bli helt klar.. Så ska jag faktiskt vila en liten stund innan jag åker till jobb.. Sovit dåligt inatt och drömt mardröm.. Så är helt slut. 

Funderar på om jag ska köra till klubben direkt efter jobb sen och köra lite grann inför tävlingen imorgon, Zuki behöver liksom "springa" av sig lite, och med tanke på att det inte blivit någon träning denna veckan förutom klubbtävlingen (med väldigt lätta banor… typ klass 1) Så behöver hon nog det..Det dryga är bara att det är lydnadstävling på klubben på söndag så alla hinderna är undanplockade för gräsklippning idag..  och ska jag ha fram något måste det in igen..Och då brukar det inte direkt bli någon ordentlig träning… 

Meeen iallafall. Tävling imorgon i agility i Lomma. Klass 2 kör först på eftermiddagen. 

Söndagen har jag inte bestämt än. Ev, åker jag till klubben och kollar på/hjälper till på lydnadstävlingen, men vågar inte lova något, så har inte satt upp mig som funktionär.

Fisherling
2

Jag hade tänkt ha en vilodag, men kanske åker ner till klubben senare iallafall, för det är så fint väder. men först har jag målat lite, kändes bra att göra det igen! Var en evighet sen sist. Tinja bidrog med tassavtryck. ❤️

På söndag ska jag kanske träna med en ny människa och hennes hund, vilket är spännande! Försöker skaffa lite Agilitykompisar, vill ju bilda ett lag så småningom 😃

Jetaime
0

Dom var här och checkade ventilerna precis (såååå skönt att det är över nu!!) Och jag är jättenöjd över hur Zuki betedde sig. Skällde ett par gånger när det knackade på dörren och när dom kom in, sen sprang hon och hämtade en leksak, och sen gick hon och la sig i soffan! 😃Dutti tjej! Den ena killen sa "Oj, vad fin! Är det en aussie?" (man blir så förvånad när folk liksom verkligen känner till rasen, utan att man håller på med någon hundrelaterat liksom, så himla ovanligt, iallafall när det gäller Zuki 😮).

TrasselTroll
0

#2 Så fin. =)

Helgen här blir troligtvis ganska lugn. Vi har inte gjort upp några större planer i vart fall.

Fisherling
0

Åkte ner till klubben med tanke att träna på platta tunneln och vippen, alltså inget som kräver speciellt mycket fysiskt sett. Platten var inlåst så det blev bara vippen, både öva på att föra oväsen med den genom att sätta tassarna och slå ner den i marken, och genom att jag gav henne godis när den slog tillbaka ner i marken. Efter en stund ryckte hon knappt till, så det kan nog bli bra! Kommer dock gå väldigt långsamt fram, vill INTE att Tinja blir rädd för vippen. Har redan en hund som är rädd för både platten och vippen…

Jetaime
0

#5 Jättebra att träna lite med ljudet och sånt i förberedande syfte!

Sen när du låter henne gå upp för den första gången, ta gärna hjälp av någon som kan hålla i vippen  och hjälpa till att sänka ner den långsamt! Många hundar tror att det är bommen från början eftersom uppfarterna är likadana och springer ut på kanten så den flyger ner!

Fisherling
0

#6 Ja, hon tycker ju inte om när saker låter precis bakom henne så jag kommer träna det jättemycket och väldigt långsamt så att hon vänjer sig och kanske till och med börjar koppla ljudet till något positivt :P Och ja, absolut. Snart börjar kursen och då kommer jag ha hjälp :D

Turast
0

Imorgon ska jag tatuera mig! wiiie! :D 🥳

Resten av helgen blir det plugg och häng med doggisarna! Kommer även tagga rätt rejält på visning på måndag 😎

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LinDajSon
0

Ska kolla på utställning i morgon. Eventuellt hjälpa till att gå med en aussie som ska exteriörbeskrivas. :D

thea_thea
0

Planen var kurs på söndag, men den är inställd (skitbesviken). Så nu blir det slappa fredag kväll, vilket vi håller på med för fullt! Åka till Köpenhamn lördag kväll, mest bilåkande för hundstackaren men lite kissande på danska träd hinner vi nog med! Söndag ska vi ta en vilodag, men troligtvis går vi till rastgården i närheten en timme eller två.

Jetaime
0

Vilken fantastisk tävlingsdag vi har haft idag! 

Vi började med agility2, där jag tyvärr tabbade mig vid slalomen så det blev fem fel (men ändå en 8:e placering, snabbaste femfelaren trots våra extra turer pga av "vägran"). 

Sen blev det vist i hopp2A och en 3:e placering i hopp2B och våra första pinnar i hoppklassen!! 😍

Jetaime
0

:)

Fialialej
0

Var och kikade på inofficiell rallytävling idag på klubben. Vi testade att gå banan i avancerad klass efter att alla ekipage var klara. Gick iprincip felfritt, förutom att vid sidbyten blev Alva lite förvirrad. Det får vi träna på..

Har vart hos min pappa och hälsat på idag. Och imorgon blir det väldigt lugnt men jag ska försöka komma ut i skogen och lägg  ett köttbullespår…

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Zukis vinstlopp igår, ifall någon vill se! :D

Jetaime
1

Hopp2B där vi kom på 3:e plats :)

Jetaime
1

Och agilityloppet där jag tappade bort mig lite vid slalomen! gaaah! Men jättenöjd i övrigt :)

Jetaime
0

Kvalitén blir tyvärr inte så bra när sparar dom via fb och laddar upp. Men min mobil kan inte ansluta till Wifi så kan inte ladda upp dom via telefonen.. 😟