Hur stora är dom nu?
Många här inne har ju unghundar som vuxit en del sen senaste tråden med vikt och höjd osv.
Så hur stora är era hundar nu?
Lägg gärna upp en stå-bild! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har faktiskt inte vägt eller mätt Zuki på jäääättelänge så får väl ta och göra det någon dag. Tror inte hon vuxit mer på höjden (ca 46cm som hon mättes till i höstas) och vikten tror jag ligger runt 14kg. Men återkommer när vi varit iväg och vägt henne! (Bild från februari… får väl ta lite nya bilder snart också, hon är snyggare nu! ;))
Zuki blir 2 år den 30/7.
Har ingen bild men Flynn är någon höjd och så väger han 22,7kg, 6månader.
-
#3 Oj! Stoooor kille nu!
Feng är nog fortfarande ca 50 cm hög. Vikt, jag gissar 16 kilo men har inte vägt på ett tag. Hon fyllde ett för ca en vecka sedan.
Oj vad alla växer! :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Dags för lite uppdatering kanske? :)
Och sen vet jag att vi har ett par "nya" hundar också som inte är med!
13v? 
3-4 mån? 
5 mån
8 mån?
11 mån
15 mån
Nu är han väl 16-17 månader och är väl ca 56-58cm hög och väger 25kg :)
-
#11 Hon blev minsann större än Zuki ändå ! 😎
Det verkar så. :)
Fixade till din bild, såg lite tokigt ut upp-och-ner #14
#18 idag är hon 51cm hög och väger 19kg.
puttar upp denna också lite, ifall någon vill uppdatera lite.

Jag hade ingen bra bild på denna dator, men Fidd väger nu 26 kg, 2 och ett halvt år. Jag har aldrig mätt honom dock. Får fixa det vid tillfälle.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Inte särskilt snygg ståbild, hon står och laddar för att dra efter godisen som ligger på backen nedanför lastrampen som hon står på… :P Men här syns hon lite bättre. Strax under 2 år på fotot, samma mått och vikt som förut (17,5 kilo). Kommer nog lägga på sig något kilo muskler under sommaren, vi har börjat öka på fysträningen nu.
5 månader, runt 18 kilo och 50 cm…. blir stor kille utav det här
Svea 6mån och väger 11kg :)
Någon som vill uppdatera eller fylla på? 😊
Tinja 3 månader vs Tinja 12 månader :D
Hon är ca 49 cm i mankhöjd och väger 19 kilo.
Haha, alltså hans öron! De är så fina <3 Så skarpa och välburna.
Tinjas flyger all världens väg..
#34 hans öga ser lite läskigt ut ibland! Speciellt i svart-vitt :O Men han har himla cool färg!
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#35 Det ser rätt läskigt ut i verkligheten också. Inte bara på kort, men man vänjer sig. "Hinnan" i ögonvrån är pigmenterad på honom på båda sidorna så det gör att det blåa ögat ser i princip helt runt ut när han spärrar upp det (vilket han gör rätt ofta eftersom han är… intensiv). 😊
#36 spännande att det kan bli sån intensiv färg på det!
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#37 Det är så ljusblått att det nästan är vitt. Lite fräsigt men jag förstår om folk tycker att det är lite skumt. :) Hela han kan se lite skum ut ibland 😁 men det är en himla go och snäll pojk.
Han har iallafall pigment på båda hinnorna! Trodde något var fel med Tinjas högra öga jättelänge och sen förstod jag helt plötsligt att det inte är något fel, det är bara att hennes högra ögonhinna inte har något pigment. Var därför det såg så skumt ut.
#2 Superfin hund, vilken kennel var det?
Bilderna är alltså tagna bara nån dag emellan, SJUKT mycket päls.
#44 Så fin! Vartifrån är hon? 🙂
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#44 Vilken läcker färg på henne! Jag är oerhört förtjust i den riktigt mörka bruna färgen på Aussies. Vart är hon ifrån?
#44 Jättefin! :)
Visst är det väl Chappleline?
Tack så mycket!! Japp! Som #47 sa, Chappleline =)
#50 Snyggobrorsan ❤️
#49 Han börjar bli riktigt stilig! 🌺
Kommer ta runt ett-ett och ett halvt år till innan han är färdig. Seeeeenmognade linjer. 😁 Han har inte ens fått fanorna på benen än, haha.
Haha, ja exakt. Först när Zuki var typ tre var hon liksom 'klar' ;)
Det var samma med Jin som med Zuki… Tre år, haha… men jag tycker mig se en liten antydan till något tidigare (fysisk ;P ) mognad hos parveln så jag uppskattar det till något kortare. Fast mentalt lär det ta längre… om det någonsin händer överhuvudtaget… D:
Mentalt mognare hon fortare iallafall ;)
Tikar gör nog det, haha ;)
#50 Åh vad snygg han är! Och galet snygga bilder med för den delen! Vad har du för kamera och objektiv? :)
#61 Tack, jag gör mitt bästa med en Nikon D3000 som är en typ… 7 år gammal instegskamera. Använder oftast ett öhh, ja vad är det… 55-200 mm Nikonobjektiv som jag köpte begagnat för ett tag sedan. Det är bra nybörjargrejor men jag känner att jag skulle vilja uppgradera. Tyvärr kostar kameror en mindre förmögenhet om det ska vara någon högre kvalitet. Mina grejer räcker hyfsat långt ändå tycker jag. :)