Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 1028 ggr
Jetaime
0

Positiva Tråden April 2016.

Här går det bra att dela med sig av allt positivt som händer :)

Fisherling
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och Tinja varit ute på en tre timmar lång promenad! Klättrade upp på ett berg och satt där, otroligt fin utsikt. Tinja är så duktig så.

Vi övade även lite på att hon ska hitta saker som luktar som jag. Plockade upp en lång kotte och höll i den ett tag, sen fick hon leta efter den längs stigen. Hon fattade inte riktigt i början med sen trillade polletten ner och det gick hur bra som helst. Väldigt kul!

Stormvindh
0

Då tanken är att förhoppningsvis skaffa en valp någon gång under nästa år, så ska vi åka och hälsa på en kennel nu i helgen. Hoppas verkligen att det går bra och klickar, är ju ute i god tid denna gången ;)

Medarbetare på Vallhundar

Tina
1

Ellie har träffat får för andra gången i sitt liv idag, första gången tillsammans med mig. Vi jobbade med fösning och hon imponerade stort och utvecklades enormt mellan de tre passen vi körde. Det här kan jag leva på länge! 😃

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
1

Fick precis ett mail med resultatet och utlåtande angående A1-utbildningen, med godkänt i alla delar! Så är numera godkänd agilityinstruktör :)

Turast
0

Igår kom bekräftelsemailet på att jag är antagen till Patrullhundsläger! 🥳

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
2

Pinne i agilityklass 2 idag! Plus väldigt fin känsla i loppen, stolt matte! 😁

Ellen89
0

Det blir kanske valp i ar (hoppas hoppas) om inte sa blir det definitivt nasta! Ar klar med studierna vid slutet av aret ocksa - Can't wait!!! 😃😃

Jetaime
0

#5 Vad kul! :)

#7 Spännande! Var ifrån är det tänkt? :)

LinDajSon
0

Det positiva just nu är att sökkursen drar igång till veckan. Ska bli tokspännande, bara testat på grenen förut. Blir även första kursen jag går med slyngeldjuret så det här kan bli riktigt spännande… 😅

Jetaime
0

#9 Kul med sökkurs! Hade också velat gå något sånt, men inte hittat någon här nere… Vi har spårkurs på klubben dock, men den går på lördagar och då kan jag aldrig.. Antingen tävling eller jobb.. 😟

Ellen89
0

#8 Det sager jag nar jag vet sakert. Men bor i Australian 🙂 hoppas pa framtida agility + sport hund :)

TrasselTroll
0

Ser ut som om vi äntligen skall få lite vår vi också! :)

Jojsan
0

Verkar som att det äntligen blir en valp i år! Har kontakt med en uppfödare så håller tummarna nu. :)

LinDajSon
0

Påbörjat utbildning till testledare (mh) i dag

Jetaime
0

#14 åh, vad kul :)

Turast
1

Träffat en aussieägare i Uppsala som verkar vettig och trevlig! :D Oooooch så har jag tid för tatuering på lördag och jag taggar såååååå hårt!! Längtar !

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LinDajSon
0

Träffat fler grannar. De kom fram när jag promenerade Jin och Kai. Nyfikna på hundarna såklart. Jin har nog sålt in sig hos alla här nu, han är så snäll och lugn när det gäller gammelfolk… ;) Tyckte det var så mysigt med en kelpaus och ville gärna visa sin leksak. Kaiju skötte sig bra han med, han är ointresserad men vänlig. Lite upptagen med att glo på en passerande stirrig golden bara. 9_9 Feng har varit duktig och jobbat när vi klippt fåren. Sen var hon med på premiärtur till klubben också i går. Träffade en ny aussie där, såg ut som en korsning mellan Feng och Athos. Kul!

Fisherling
0

La upp en film i Träna Hund på fb och har nu fått en träningskompis med Aussie till på lördag och på måndag, jättekul med fler Aussies i närheten, och på samma klubb! De hade tydligen sett oss träna i söndags också 😃

Sen så har jag och Tinja lagt till ytterligare en port i slalom. 8 pinnar! Om det går lika snabbt att raka upp slalomet med 8 pinnar som med 6 pinnar så kommer Tinja kunna köra 8 pinnars slalom helt självständigt nästa vecka ❤️ Vilka framsteg! Tror knappt det är sant.

Jetaime
0

Årets första klubbtävling i agility avklarad, trevlig stämning och mysigt väder! Och vi kör som vanligt med två diskade lopp (med det faktum att vi diskat oss på alla klubbtävlingar både förra och förr förra året FÖRUTOM ett lopp sista tävlingen förra året…😃 sååå är det lite vår graj liksom!).

Hon var supertaggad och hoppade som misstänk kontaktfälten på A;et som var andra hindret så det kändes skönt att hon gjorde det på träningstävling så jag kunde ta tillbaka henne igen (valde att diska oss istället för att fortsätta eftersom vi ska tävla i helgen, och jag lyckas inte få fram den där Suuuuppppertaggade hunden på träning som på tävling.) Men efter det så kändes det sjukt bra, hon tog alla kontaktfält superfint och hade sån jäkla fart! Dutti tjej! 🌺

Jetaime
0

Fick ett väldigt positivt mail igår, men vågar inte hoppas för mycket. Just nu är liksom det mesta ganska kaos..

Fisherling
0

Glöm nästa vecka, Tinja kör nu 8 pinnars slalom helt självständigt! 🏆 

Körde till och med lite grejer innan slalomet. Först ett lågt hopp och slalom, sen tunnel, hopp, slalom. Hon fattade grejen direkt. Var svårare med slalom > hopp > tunnel. Men vi jobbar på! Hon tycker att det är SÅ kul.

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättenöjd med Zukis linförighet idag på lydnadsträningen  (dock har vi istället fått strul med hoppet och inkallningen.. Men jaa..)

Fisherling
3

Jag är så himla lycklig just nu.

Första kurstillfället med Agility gick av stapeln idag, och Tinja sken som en stjärna genom hela kvällen. Visst kan hon pipa lite och vilja sätta sig upp när andra leker med sina hundar, men hon stannar hos mig och efter lite godis när hon väl var lugn så började hon fatta att det är mig hon ska ha fokus på, de andra är inte intressanta. Inte jättelätt för en knappt 14 månader gammal hund när det skälls, tjoas och hoppas runt omkring, men hon är ju så fasansfullt duktig.

Jag sa och visade att Tinja kan köra 8 pinnars slalom. Instruktören ställer då sedan upp 12 (!) pinnar på raken och ber oss att köra. Blev lite ställd, hur ska det här gå, men jag skickar henne på slalom…

… Och hon tar alla 12 pinnar klockrent! Som att hon aldrig gjort annat! Blev så lycklig att jag råkade slänga iväg henne när vi kampade haha, men det gjorde henne inget. Hon är så satans fin min Tinja. Och vad hon har börjat hålla koll på mitt kroppsspråk! Handlingen går superfint och jag är bara så glad. Så så så glad att jag har den här hunden.