Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettutställning-och-övriga-sporter
Läst 1098 ggr
Jetaime
0

Utställningar - kritik.

Någon som ställt sina hundar nån gång? (inoff eller off)
Hur har det gått och vad har ni fått för kritik?

Jetaime
0

Jag har ställt ut Zuki ett par gånger, mest för skoj skull. Har tyvärr inte dom papperna här inne (ligger i bilen, kan se om jag kommer ihåg att ta dom med min in sen efter kursen idag). Men på officiella utställningar har hon fått både sufficient, good och very good. 

Tanken är att jag ska försöka ställa henne i sommar också, nu när hon är färdig i kroppen och betydligt snyggare än hon var när hon var yngre ;)

Fisherling
0

Har fått mycket fina kommentarer. Utmärkt färg, utmärkt hals och huvud, bra rygglinje ect ect…

… Men det som fastnade var "lite stora och slarvigt burna öron". Pfft. Iförsig älskar jag hennes dumbo-öron, men jag förstår domarens poäng 😂

Kazince
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Endast ställt två gånger och då var hon strax under 5 månader, fick väldigt blandad kritik av de två domarna, haha. Ena tyckte hon var för glad, för högt buren svans, krullad svans, rör sig studsigt, för luftig, mycket fint huvud, välskurna proportioner, tunn.

Andra dmaren beskrev henne som en glad och sprallig valp som hade roligare saker för sig än att springa vänstervarv. "Härlig attityd, något studsiga och därmed svårlästa rörelser, mycket fint ansikte, något luftig, fina tassar, proportinerlig byggnad, ringlad och högt buren svans."

Tossa ville mest hoppa runt och kampa med kopplet, haha. Bra träningsmiljö i övrigt dock. :)