Sommarplaner?
Röntgen och MH är det som är mest nervkittlande i sommar. Vill så gärna att det ska gå bra!
Annars är det kennelläger, plugg, hundträning, och så ska jag försöka ta mig iväg till någon tävling också :)
#1 Nervöst med röntgen och spännande med MH! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Kennelläger (Marcies uppfödare men Jamie får också följa med!)
MH (Marcie)
Röntgen för höfter och armbågar (Marcie)
Tävla i något (står på min "100 saker att göra i sommar "-lista 😂)
Flytta! tjohoo!
Patrullhundsläger (Marcie, Jamies fysik håller inte)
Massa häng på Uppsala BK 😃
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Röntgen, MH, kennelläger, massor med härligt bruksande tillsammans med Kajjan. Eventuellt MT med Feng, fortsätta träna vallning. Jin ska vara klar för Lkl 2 och 3 i slutet av sommaren och jag ska stälta ut farbrorn en gång tänkte jag. Athos ska få lite jaktapportträning. Idealiskt (förutom hunderiet) hitta och köpa drömgården och skaffa fler får, vill ha en produktionsbesättning… :)
Är för en gångs skull faktiskt ledig i stort sett hela juli! Så i år blir det mycket slappande, träning och säkert pysslande med huset vi bor i då vi flyttar om en månad! Enda som helt säkert är inplanerat just nu är Falsterbo Horse Show en eller två dagar, Öland 1-2 dagar och så garanterat nån tävling. Ska försöka debutera i agilityn innan dess, mest för att känna på hur det är på tävling. Så kanske nån agilitytävling till under sommaren om vi hittar nån :) Sen är det snart kennelträff också, men jobbar som sagt fram till juli så innan dess blir det nog inte så mycket speciellt. Tänkte åka förbi Agility-SM när det är så nära med, tyvärr jobbar jag ju den helgen men hinner förhoppningsvis på lördagen ändå innan jag börjar. Så lite blandade planer för vår del :)
Medarbetare på Vallhundar
8 utställningar (fr.om slutet av maj) och några rallytävlingar. Utöver det ska vi bara njuta och fortsätta med hans rehabilitering.
#2 Haha ja, det är spännande med MH, men nervöst också. Vill ju så gärna att det går bra. Det känns liksom lite som att efter röntgen och MH't, då vet jag om hon kommer kunna gå i avel eller inte. Sjukt nervöst för en framtida uppfödare 😂
Såklart att vi kommer jobba för andra meriter än röntgen och MH, men blir det C-höfter och 4:a på skott så går ju avelsdrömmarna lite i kras..
Vi har en hel del agilitytävlingar inplanerade i sommar:
*Halmstad 21-22/5
*Hässleholm 29/5
*Ulricehamn 5-6/6
*Höganäs 12/6
*Hässleholm 18-19/6
(*Trelleborg, inoff där vi ska utbilda ny tävlingsledare 22/6)
*Skurup 9/7
*Karlskron 10/7
(*Trelleborg, inoff där vi ska ut bilda tävlingsledare nr två 14/7)
*Kungälv/HulaHoppet 21-24/7
Så långt är det planerat iallafall, sen får vi se hur det ser ut efter hand och om det blir uppflyttning osv.
Övrigt:
UHP - Ystad 3/6
Utställning SBK - Höganäs 11/6
Tanken är även LK1-debut om vi känner oss redo och det passar in nånstans.
Vi brukar även ha kennelläger i slutet av juli/början på augusti, vad jag vet så blir det av även i år. Vi brukar ha det i anslutning till en SBK utställning i närheten, så har vi blandade aktiviteter en dagen och utställning andra.
Sen hoppas jag även på valp i slutet av sommaren, men vågar som sagt inte hoppas allt för mycket..
#8 Har du hittat någon kombination du är intresserad av?
#9 Kanske, är inte helt säker…
#10 Men tell me moar
#8 det är så spännande när man följt dig och Zuki så länge att när du skrev det där med valp så tänkte jag först "oj redan?? Zuki var ju nyss valp!" Haha sen kom jag på att så är det ju inte riktigt 😂 Tiden går så sjukt fort haha!
Spännande med en valpis!
#11 Skickar pm :) #12 Zuki fyller 4 år i juli, haha 😁
#13 ja jag vet inte varför den tanken ens kom upp 😂 vet ju att Zuki inte är valp eller unghund längre, men tiden går så fort att man glömmer liksom 😂
#14 Well, jag har själv lite svårt att förstå det ibland, att hon redan är så 'gammal'! 😨
#15 ja Marcie blir 1 år om några veckor, helt sjukt!
Röntgen, MH samt kennelläger. Ska även träffa lite uppfödare ch snacka inför ev valp nästa år om allt går som jag vill. Utöver det är väl planen att få igång Tossas stela vinterkropp så vi kanske kan tävla något innan det blir för kallt för henne igen, vore kul att kunna sätta upp lite mål!