Skaffa valp
Har blivit erbjuden valp, men nu när det börjat bli "på riktigt" så kan jag inte riktigt begripa hur det kan vara möjligt att få ihop vardagen med valp… Jag jobbar 3-5 dagar i veckan. Kanske att jag kan hitta en hundvakt, men vill man lämna bort en valp så mkt? Hur såg era första månade med plutthund ut? Var ni ensamma? Hade ni jobb? Hur löste ni så valpen hade sällskap?
"På natten är alla katter svarta"
Jag var ju dagmamma åt en tollarvalp från januari till maj. Aldrig varit på andra sidan men det var inga problem för ägare, hund eller relation dem emellan. Hitta en människa du litar på och kör på det, skulle jag säga. Man kan ju inte lämna valpen själv. Har man möjligt att vara ledig tycker jag det är det bästa såklart.
Jag hade ju Zuki med mig på jobb, så jag hade ju det bra på det viset som aldrig behövde lämna bort henne på det viset på dagarna, osv.
När jag började leta valp förra året så jobbade jag på ett ställe där jag inte skulle haft möjlighet att ta med hundarna, så min tanke var att ta ut så mycket ledighet som möjligt och sen lösa det med hjälp av hundvakt vissa dagar/när det behövdes.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Om jag har bättre framförhållning till nästa vår så ska det nog funka att vara ledig ett par veckor + semesterveckorna, så det får bli då. Blev alldeles för kort varsel nu så paniken var nog ganska sund. :P Tack för era svar iallafall. :)
"På natten är alla katter svarta"
Det är så svårt just när man inte vet.. Man måste gärna ha lite tid på sig om man ska ha möjlighet att ta ledig från jobb och kunna planera och allt sånt också.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!