Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 665 ggr
Jetaime
0

Helgen 20-22/5.

Fredag igen och helg!

Planer i helgen? :)

Jetaime
0

Har haft en sån riktig bara… bajsdag. Sovit dåligt, läkarbesök, sjukt trött, försökt ta igenom sömnen från den dåliga natten nu på dagen utan att lyckas (frustration, huvudvärk, illamåående och sjuuukt ont i nacken och ryggen), är sjukt stressad och har så sjukt mycket ångest över mitt liv och jag bara orkar inte. Försökt spåra med hunden, gick åt helvete. Handlat, kommer hem och då och har 1,5 l sköljmedel läckt ut i min väska, i hela bilen, och har sköljmedel på ALLT jag handlat, i hela bilen, i hela hallen och i hela köket. Fått gjort ungefär inget av det jag skulle idag. 

Åker till Halmstad tidig imorgon bitti, tävling. Ska sova över i husvagn där uppe, så måste liksom packa lite grajor och förbereda mat osv. Men just nu, ingen lust alls. 

Hatar när  jag har såna dåliga dagar, för Zuki blir väldigt påverkad av det och försöker "kompensera" och det blir lätt att vi går in på plan (tävling) och hon är på en planet (är dessutom ofta… överallt och ingenstans då) och jag på en annan, och hon gör absolut inget som hon ska eller brukar göra. Och jag KAN inte gå in på en tävling med en sån känsla.. Då blir det tusen gånger värre efteråt, eftersom jag misslyckats totalt.

Stormvindh
0

Jobb i helgen men har tagit ledigt imorgon för utställningen i Hässleholm. Hoppas på ok resultat iallafall! Behöver köpa lite saker med så hoppas det är bra försäljare där :) Ska även försöka hinna packa lite, flytt om exakt en vecka idag! Känns lite overkligt, men äntligen! :D

Medarbetare på Vallhundar

Turast
0

Fira Marcies födelsedag (20e) :D 

Imorgon åker min "gäst" hem :( separationsångest…

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fialialej
0

Jag har jobbat kväll fredag lördag, och imorgon åker jag till Malmö och stannar till tisdag kväll. Minisemester med sambon som ändå är där och jobbar. Alva är hos mina svärföräldrar till onsdag. Så ingen hundverksamhet alls här för ovanlighetens skull.

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
0

#2 Hur gick det? #3 Grattis 🎂

Stormvindh
0

#5 Storm skötte sig super i ringen så där är jag helnöjd! Sen fick hon bara VG, vet inte riktigt varför heller, tyckte inte kritiken var så negativ. Bara att hon inte hade korrekt burna öron då enligt domaren, vilket hon aldrig fått kommentar på innan. Så den domaren kan vi nog inte ställa för mer men annars är vi nöjda ;) Roligaste är ju att handla hundsaker så det blev lite nytt med hem :)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

För oss blev det lite stolpe ut i helgen. Dock ändå en 4:e placering och pinne i första hopploppet, vilket jag är otroligt nöjd med! 

Hon kom på nått nytt under helgens tävling, nämligen att hoppa kontaktfältet på bommen och skita i att stanna (tror det har nog aldrig hänt innan att hon hoppat bommen på tävling innan, A:et, visst, men inte bommen.) det blev så i båda agilityklasserna och jag valde att diska oss och ta om, för fem fel eller disk kan vara skitsamma om man ändå inte kan få pinne och får med sig ett beteende man inte vill ha.

Jag är dock ändå nöjd över farten! Hon har haft superfin fart i helgen, så jag tror att hoppandet av kontatkfältet kommer lite med farten, eftersom hon vill ta sig fram så snabbt som möjligt och är så sjukt taggad. Ahhh, vi får väl bara träna vidare på det helt enkelt. Är nöjd med mig själv att jag kunde se det positiva i det negativa, förutom sista hopploppet idag när hon tjuvstartade. Jag var rasande när jag gick av banan, kände så sjukt dåligt att avsluta en , ändå relativt bra helg med en sån kass start att det gick åt skogen direkt. Jäkla hund! Det var en väldigt rolig bana annars som jag vet att Zuki och jag hade satt, men lite klurig slalomingång och lite vägvalmöjligheter på banan.