Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 1018 ggr
Jetaime
0

Negativa Tråden Maj 2016.

Här går det bra att skriva allt negativt som händer.

Jetaime
0

Ringde till läkaren för ett tag sen, satt först i kö i en kvart, sen valde jag att "bli uppringd utan att förlora min plats i kön" och det var 40 minuter sen.. Blir så sjukt stressad av sånt. Samt att jag mått så sjukt dåligt över detta samtalet och hela situationen hur länge som helst nu. Varför kan det inte bara lösa sig för mig också ibland?

Tina
0

Tåss kastrerades i morse och han är väldigt ledsen och besvärad nu. Såret verkar klia och han avskyr tratten. Känner mig som världens sämsta matte som har bestämt att han skulle utsättas för detta. Dessutom blir det bara koppelpromenader 14 dagar framöver - ett värdelöst aussieliv utan hopp, spring och galenskaper. Hoppas den här perioden är över snabbt!

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

Får lite ångest över att se alla trådar och inlägg om folk som vill raka sin aussies (eller andra dubbelpälsade raser)… Försöker verkligen att titta åt ett annat håll, men det börjar liksom lite bli en "trend" att göra det. Och många verkar tro att pälsen är som en tjock vinterjacka mitt i sommaren.

Jag tänker att om verkligen har hundar med så dålig päls att den inte klarar lite värme bör man kanske istället kolla över vad man egentligen avlar på, särskilt med en arbetande ras som aussien…

Turast
0

#3 de inläggen har verkligen exploderat! Tycker också det är lite skumt att en aussie som ska kunna arbeta i alla väder (iom bruksras osv) inte klarar av vårvärmen? :s Men jag vet inte.. 

Är det något medicinskt eller sjukdomsrelaterat så förstår jag ju absolut! En jag känner rakar sin BC (ock bara benen, magen, under halsen osv) för att den har epilepsi och det utlöses mycket snabbare när han inte är rakad :(

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LinDajSon
0

#3 Medhåll…

Kazince
0

#3 Håller med.

Himla trist att vissa verkligen har för mycket päls så de innte klarar av att fungera i värmen i och med att vi ändå inte har det så varmt.  Sedan tror jag att vissa vill raka lite för tidigt än att vänta ett tag, här i Umeå har det helt plötsligt exploderat i värmeskillnad, klart det tar på hundarna som inte riktigt släppt all vinterpäls. Kan vara bättre att avvakta då än att raka ner hela hunden. (Blir orolig över solbränna, haha)

MelliPirelli
0

Tidsbrist…

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Fialialej
0

Världens knäppaste känsla, men: det går FÖR bra nu. Allt bara blir som jag hoppas och jag har börjat gå och vänta på att det ska gå Åt helvete. ångestladdat.

"På natten är alla katter svarta"

LinDajSon
0

Har typ inte blivit någon vallning alls den senaste månaden… och inte mycket månaden innan heller. Saknar det inte lika mycket som jag trodde i och för sig. Har hållit mig sysselsatt med mer normal hundträning, haha…

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Saknar mina kaniner så mycket ibland. Är 1,5 år sen dom sista två blev tagna av en iller :( Så sugen på att skaffa kanin igen, men känner att det inte alls är läge just nu och vill ha kanin ute, inte inne.

Jetaime
0

FK suger!

LinDajSon
0

Unghundsjäklaskitdyngfasoner… tur att man haft ett par stycken innan, suck. Jag kan absolut förstå varför folk omplacerar dem i den här åldern. Jag älskar min hund, missförstå mig inte, meheheheheeeeeen…. idiotålder. Suck.

Jetaime
0

Jag orkar inte med otrevliga människor..ärligt talat.

Fialialej
0

Har rallytävling imorrn i nybörjarklass. Tänkte jag skulle få två godkända rundor, men senaste veckan har rallyträningen gått SKIT. Alva gör något helt annat på saker hon annars kan klockrent. Blir så trött. Vilodag idag och imorgon hoppas jag på det bästa…

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
0

#14 Lycka till!

Naviifax
0

Det går såpass bra i personsöket att jag nu är ledsen över att vi inte kan tävla i det :( Men jag får skylla mig själv, hon är ju inte renras. Men fy fasen vad det är kul när hon hittar alla gömdar figgar och även tar rullen.

Lesson learned till nästa hund, stamtavla!!

@adventuresofnavi | instagram

Jetaime
0

Var och kollade på bil igår, den var fint och så funkade bra till vettigt pris, men tyvärr alldeles för mycket rost :( Så det blev tyvärr ingen igår.

När jag kom hem sen upptäckte jag att det var vääldigt lite luft i en däcket och då även att där inte var några mönster kvar fram.. Känns så surt att behöva lägga pengar på nya däck när jag inte tänkt ha kvar bilen.. Och som det är nu går det inte att köra med den.. Måste ta tåget till jobb idag. 😟