Positiva tråden Maj 2016.
Här går det bra att skriva allt positivt som händer i maj-månad!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har ÄNTLIGEN fått ordning på apporten. Jag är så glad!
Tinja har lärt sig springa genom platta tunneln! Så glad! Och slalom-träningen går framåt, hon börjar få lite fart och teknik nu! ✨ 🏆Min lilla pil ❤️
Kanske ska tävla i en inoff i rally snart, vet inte om det är positivt eller negativt 😂 Har enorm tävlingsskräck och prestationsångest.. Men känner att rally borde jag väl klara! Körde igenom några skyltar idag på träningen med Marcie och hon klarade typ allt förutom stadgan i ligg och sitt (som vi inte har tränat alls så det är förståeligt) och hade superbra attityd under hela träningen (det har hon iof alltid men jag var lite nere så blev extra glad för en happy hund under träningen ❤️)!
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#1#2 Kul med fina framsteg i träningen! :) #3 Rallylydnad är ganska 'chill' även om man såklart blir nervös och har höga krav på sig själv, blir säkert roligt roligt och det kommer gå hur bra som helst!
#4 Ja, sjukt kul! Idag tränade vi hoppteknik, kontaktfält, platten och vippen. Det gick så himla bra, och vi behöll både tempo och rätt känsla genom hela träningen!
Nu behöver jag knappt hålla i vippen när vi tränat den, men kommer fortsätta göra det ett tag till. Slow and steady wins the race 🏆
Okej - positiva i Maj är så otroligt självklart. Jag hämtade hem min lilla kille i måndags så det blir bara en massa valpmys hela månaden 😍 Förutom det så ska jag skriva avtal på mitt sommarjobb på måndag och det är väl det 🙂
#6 Oj, vad spännande! Var kommer han ifrån? :)
#8 Så söt! Lycka till med den lilla :)
#9 Tack :)
#8 Åh, den kullen har jag följt! Var nära på att jag ville ha en valp från den kombinationen förra gången dom hade den, dock så passade det inte riktigt tidsmässigt men föräldrarna är ju sååå snygga! ;) När jag älskar GoT med så blev jag lite sugen på denna kullen med så det är tur man har hund redan haha! Grattis iallafall! :D Positivt för denna månaden är att snart ska vi flytta! Taggad till tusen. Sen börjar det kännas bra med agilityn med så funderar på att debutera i Ullared den 11e juni sen om jag inte ändrar mig.. Äntligen!!
Medarbetare på Vallhundar
#11 Tack! Min kille är Shihrottz GoT Jaqen H'Ghar :)
#12 Ja jag gissade det, tyckte jag kände igen honom. Såå fin!
Medarbetare på Vallhundar
Positivt just nu är att grannarna gillar hundarna. Alla verkar lite smått fascinerade över dem, och alla har velat hälsa (… några av dem har tyckt att hundarna borde komma över på besök, "det vore nog bara bra om de kom över ibland"… öh, okej, haha! Matte tycker inte det dock… :p ). Hundarna har skött sig kanon, man skulle nästan kunna tro att jag har någon form av pli på dem. Men jag har ju också varit rätt nogrann med att inte låta alla hälsa samtidigt. En och en är de förvånansvärt lugna och behagliga. :P Känns i alla fall bra att folk tycker att det är ok. Det var ju lite smånervöst när vi flyttade, fyra hundar är rätt mycket att få som granne om man kanske inte är pigg på sådant och sen går de ju lösa i princip jämt och det kan ju folk ha åsikter om. Men hittills har jag bara mötts av glada hälsningar och beröm över att de sköter sig. Puh. :P En viss lättnad…
Nu är jag och Tinja anmälda till vår alldeles första Agilitytävling den 16:e Juni..! En inofficiell blåbärsklass på Stockholms Södra BK, och egentligen bara för att öva både henne och mig på själva tävlingssituationen.
Är så taggad! Ska bli kul!
Hoppas dock att röntgen den 2:a Juni visar på fina höfter, annars kanske jag får skrota hela Agility-karriären 😭
Det mest positiva nu är att snart är längtan efter valp över :) Om 8 dagar hämtar vi henne <3 Och att sommaren har kommit, helt underbart!
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
Jag har helt oväntat fått fast jobb! Så nu ska jag börja kika ordentligt efter hus och hund och bil. ;) Jag har mailat två kennlar om valpisar och båda verkar intresserade av mig, så jag ska bara få tummen ur och ringa dem.. Har verkligen svårt för telefonsamtal…
"På natten är alla katter svarta"
#16 kul! Var kommer hon ifrån? #17 Grattis till fast jobb!:) Vilka kennlar är det du kikat på? Du får gärna skicka pm om du vill :)
Tack vare värmen är Tossa betydligt bättre i kroppen, inte helt 100% men det går iaf åt rätt riktning! (Dessutom är hon påväg ur löpet, magen krashade när löpet drog igång men den är också påväg åt rätt håll, jippie!)
Och som det ser ut nu blir det ev en till hund i slutet på maj, men den karamellen håller jag för mig själv tills det faktiskt blir av, hihi. Har även fått fast jobb, iofs förra månaden, kollar runt på bilar nu när jag har råd att uppgradera mig och kollar även runt på hus/gårdar. :)
Uppryck till klass 3 i rally i helgen. Fantastiskt kul med tanke på att vi inte tävlat i mer än två månader och hundapälsen inte ens är 2 år fyllda.
#21 Grattis!! :)
Sökkurs i går igen, andra gången i skogen. Himla roligt. Lillpuffen sköter sig rätt bra, hoppas det fortsätter så för det vore roligt att ha en sökhund. Vill gärna köra bruks med den här. :)
Det går framåt på Agilityplanen! Nu håller jag knappt tillbaka vippen, men hon halkade en gång och då fick jag backa lite och börja hålla i vippen igen. Vill INTE att hon ska tycka vippen är obehaglig, så det blir mycket godis och beröm.
Slalom börjar se riktigt fint ut! Nu bryter hon inte när jag springer åt ett annat håll, och hon har bättre fokus framåt, mer fart och bättre teknik.
Platten kör hon helt självständigt nu, och kontaktfälten börjar ta form ❤️
Igår blev det en heldag i vallning med Lillan. Jag är så himla nöjd med henne varje gång vi varit och vallat och tycker det är så synd att vi inte gör det oftare! Igår kändes det verkligen som att vi kom någonstans, men hade så gärna velat ha möjlighet att jobba vidare!
Mailade två vallnings-instruktörer som fanns med på Skånes Vallhundsklubb, igår.
Fick svar från båda. Den ena (Marianne Klima) som har kurser "nu" hade ingen möjlighet att ta emot oss och den andra (Agathe Printzlow) som startar kurs i höst verkade positiv och skrev att vi var välkomna i höst om vi var intresserade. Känner någon som går med aussie hos Agathe redan, och dom verkar nöjda, så det blir spännande att se. Hade dock gärna haft nått nu också under sommaren… Får se vad som händer.
Var klubbtävling idag i agility. I agilityklassen blev det tyvärr fem fel, så hamnade som snabbaste fem-felaren ;) Men superfin fart (taggad!), lyssnade bra, fina kontaktfält!!! Duktig lillan! Vann hoppklassen, blev så bra tajming på allt och lillan var helt fantastisk 😃
Tränade agility idag för första gången på jättelänge och det gick jättebra! Kul. :)
Nox har äntligen efter över 3 år lärt sig att hålla i apporten. Lydnaden går otroligt bra! Har även fått besked att gymnasiet är över för min del, med godkända betyg. Nästan bestämt mig för att söka till en utbildning i höst. Och en annan rolig sak, nu kan vi bara vänta och hoppas :)
Jättefin känsla på agilityträningen och supertaggad inför tävlingen i Halmstad i helgen!
Snart hämtar vi hem hund nummer 2, himla exalterad. Går framåt med Tossa´s knasiga leder som för tillfället inte har inflammationer så (peppar peppar) hoppas vi på att dem håller sig friska och hela så vi kan börja träna ordentligt!
Kanske blir sambo i sommar 😮 iiiiiiiiiiiiih hjälp!
#34 Kul ju, haha. Hoppas jag! 😃
#35 ja men läskigt! men jag hoppas det blir så…!
4:e pinnen i hoppklass 2 i går!
#37 grattis!
#37 Grattis!
#38#39 Tack så mycket :)
Ellie löper och nu är det bestämt att hon inte ska paras på detta löp. Det betyder att vi äntligen kan börja planera och tävlingssatsa! 👍🎈
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag har stjärnmärkt både Rally- och Agilitytävlingar som sker under året. Inte anmält mig än, meeeeen ska försöka göra det! Skulle vara så kul att ÄNTLIGEN komma ut på tävlingsbanan!
Sen börjar fortsättningskursen till Rally ikväll! 😃
Klassvinst och ett andra pris i träningstävlingen idag på klubben (av fyra anmälda) på 155,5p. Vi nollade tyvärr läggande under gång då jag var osäker på om hon la sig/skulle lägga sig. Men otroligt nöjd med hennes fina attityd genom hela programmet och att hon höll fokus och motivationen uppe! Dutti lillan ❤️
Jag är anmäld till min och Tinjas första Rallytävling, så spännande!
Och igår gick det SÅ BRA på Agilityn! Trots att jag egentligen inte mådde bra med väldigt ont i magen och var lite grinig i början så släppte det snart. Hur kan man vara grinig när ens hund är så sjukt duktig? Tinja kör slalom som ett proffs nu. Tekniken har verkligen utvecklats på så kort tid! Snabbt och snyggt. Nu kör vi hinder innan från olika vinklar för att stärka hennes ingångar. Vippen har jag släppt helt! Nu är det bara att nöta och börja flytta på mig själv så hon vänjer sig vid att jag inte alltid står precis vid vippen.
Så stolt över min lilla pil ❤️
#45 😍😍
Fick två stipendier igår tydligen.. haha
#49 Vad kul! GRATTIS! 🥳
#50 tack :D
Det var lääängesen vi åkte tåg nu, men lillan uppför sig lika bra som vanligt! Extra tacksamt när det var två ridge backs som inte gjorde det ;)