Helgen 3-6/6.
Ännu en "långhelg", någon som har några planer? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
imorgon blir det bakluckeloppis, ska försöka sälja hälften av allt jag äger typ haha..!
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Tanken är UHP i dag. Skulle vara samling kl 17, men fick meddelande om att det blev uppskjutet till 19.30 pga värmen. Är dock fortfarande skeptiskt till att det ska vara tillräckligt "svalt" vid den tiden.
Imorgon får det bli en liten snabbis till klubben tidigare på förmiddagen innan det bli för varmt. Köra lite kontaktfält. Och på tidig eftermiddag åker vi upp till Ulricehamn där vi ska campa tills på måndag. Agilitytävling söndag och måndag.
Tanken var lydnadsträning, spår och ev vallning men de planerna gick snabbt i stöpet så det blir en lugn kväll hemma med lite nosträning, sårrengöring och massage istället.
#3 oj, vad har hänt?
Läste i negativa tråden precis. Så himla tråkigt :(
Tog studenten igår och väntade flera timmar vid sjukhus efteråt, märkte att Nox har gnagt in till huden på bakbenet (aldrig bakbenet förut..). Idag har vi vilat då jag inte kan röra mitt vänstra ben pga utmattning/muskelkramper. Imorgon var det tänkt att vi skulle ställa ut (inte åkt på en enda som vi anmält till..) men Nox mår otroligt dåligt.
Sista helgen på udden. Fick besök av aussiebekanta och deras tre tikar i dag, och så har jag fått en extra hund att passa tills jag åker hem. Ska valptesta en kull shelties på måndag. :)
Jobb jobb jobb.. Men på söndag ska jag hålla i första träffen för en rallyträningsgrupp som jag och en vän styr upp på klubben. Ska bli kul! måndag ska vi försöka valla, och efter det åka ner till göteborg och gå på picknickfestivalen.
"På natten är alla katter svarta"
Kennelträff idag och igår, tyvärr fick vi punka igår på ena däcket på hemvägen så blir ingenting idag då vi måste skaffa ett nytt däck först… Imorgon ska jag förhoppningsvis åka och träna nåt, blir tävling i agility nästa helg ändå och då måste vi hårdträna, haha!
Medarbetare på Vallhundar
Debut i lydnadsringen igår och utställning idag. Nöjd med lydnaden (166,5 p) och skall väl inte klaga över en enkel exellent i utställningen (även om man ju alltid har ett litet hopp om mer 😃 )…