Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 751 ggr
Jetaime
0

Helgen 10-12 juni 2016.

Några planer i helgen? :)

Jetaime
0

Själv så blir det först läkarbesök nu under förmiddagen sen ska jag hem till mina föräldrar. Har lite saker jag ska lämna plus att jag behöver skriva ut min nummerlapp inför utställningen imorgon ;) Och pappa ska dessutom följa med mig och kolla på en bil lite senare. Hoppas verkligen att den är fin, för den finns i Göteborg. Men det är den finaste och "bästa" bilen vi hittat så far, så vi får chans lite. 

Sen tänkte jag även försöka hinna med att fixa och bada Zuki idag.. Ska ställa ut henne imorgon, och jag tvivlar på att jag orkar upp så tidigt bara för att fixa pälsen, då blir det nog inget bad ens 😂

Och på söndag blir det agilitytävling! (hade egentligen behövt träna lite idag också, men det blir nog svårt att hinna med, kanske imorgon.. räknar nästan med att vi inte kommer till final ändå, hahah)

LinDajSon
0

M2 hela helgen. Full rulle sedan jag kom hem, tror jag får försöka ta en rejäl vilodag på måndag…

Fisherling
0

Jag och Tinja lär nog åka ut på landet för lite välbehövlig vila ❤️

TrasselTroll
0

Tvådagars rallytävling i Sandefjord. Skall debutera i klass 3, inte för att jag helt vet om vi har där att göra redan men friskt vågat hälften vunnet heter det ju…

Jetaime
0

#4 Motsvarar klass 3 ungefär avancerad, svårighetsmässigt? Eller är det uppbyggd helt annorlunda? :)

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så vi stiger upp tidigt, kör 12 mil enkel resa och har betalt en massa pengar för att få en bedömning och Zuki är typ så snygg hon någonsin varit. Fin fysisk form (och är världens trevligaste hund mentalt dessutom), men domarna (på en sbk-utställning!!!) anser att hon inte är tillräckligt rastypiskt och vägrar döma henne. Det enda han gör är att öppna käften för att se att hon faktiskt saknar tänder (vilket vi har intyg på så det ska ändå inte dömas). SJUKT BESVIKEN.

Stormvindh
0

#6 Usch vad tråkigt! Vad var det för domare? Låter inte som någon rolig.. Vi har idag debuterat i agility! Körde dubbla hoppklasser och jag är nöjd! Disk i första loppet med lite missar och fem fel i andra. Hade vi inte missat på slalomet så hade vi fått pinne, vilket är mer än jag nånsin hade trott på första tävlingen! Hon kändes superfin i andra loppet annars så det var lite synd. Men som sagt, hade förväntat mig två disk så jag är helnöjd!

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

#7 Knut-Sigurd Wilberg hette han som dömde. Grattis till en fin debut! :)

Stormvindh
0

#8 Tack! Gillar han inte avsaknad av tänder så ska vi nog inte heller ställa för han då för Storm har också dragit ut tand. Tack! Jag är nöjd, så nu får vi börja titta efter fler tävlingar :)

Jetaime
0

#9 Zuki saknar 5 framtänder ;) 

Har hört flera som ställt för samma domare idag som är väldigt besvikna/förvånade/missnöjda osv…

Kul! Och det tycker jag absolut! :D

LinDajSon
0

Varit på M2-utbildning i dag. Fortsättning i morgon. Spännande!

Stormvindh
0

#10 Haha, ja Storm saknar bara två iallafall ;) Men ja, kanske inte ska ställa för honom ändå om det skulle vara så, man lär sig ju vilka som inte är lönt att ställa för ;) Ja, det är synd att det inte är så många nu över sommaren bara i närheten. Så blir väl till augusti kanske :)

Erehsidne
1

Min Tonto gjorde ett godkänt inträdesprov för Patrullhund igår. :)

Jetaime
0

#13 Grattis!

Erehsidne
0

#14 Tack! Ser ju att din hund är moster till min också!

Jetaime
0

#15 Jaaahaa! True Happiness Sir Grant?

Erehsidne
0

#17 Ja men precis! :)

Fisherling
0

Idag åkte vi ut till landet en sväng för att njuta av solen och fixa lite i trädgården, något som jag absolut inte borde göra för att jag är alldeles för sjuk. MEN visst klippte jag gräset, vattnade och planterade om ett rosträd ändå.

Tinja hade så roligt. Det märks att hon desperat vill ha något att göra, så vi körde lite enkla lydnads- och rallymoment nu på kvällen :)

Jetaime
0

Agilitytävling för oss i Höganäs idag. Vi nollade hopploppet, men vid hinder nummer 7 springer jag tyvärr lite fel på fel håll, vilket resulterar i en väldigt vid usväng som kostade en massa sekunder :( Blev en 4:e placering och precis utanför pinne.. Faaaasiken. 

I agilityn tog hon alla kontaktfälten för första gången på tävlinge sen tävlingen i Lomma i slutet på april.. Yaj! Men jag placerade mig fel och drog henne runt ett hinder och vi kunde kommit i mål med fem fel, men då hade jag redan gett upp lite och bara spran på slutet, vilket resulterade i att hon inte hoppade ett hinder. Vilkenhopplös och dum matte när hund är så duktig..

LinDajSon
0

Haft en rolig helg på klubben. Athos var med i dag och fick vara övningshund vid avståndsleken för alla oss deltagare. Han skötte sig så fint, gamle gubben. Sen fick han köra lite agility och så blev det lite skotträning för vi gatt ju skjuta också så att vi vet hur vi ska hantera den delen som figuranter. :P En bra dag, nöjd och glad hund. Åkte hem, fick med husse och ungdomarna ut på promenad, körde lite budföring uppför en lång skogsbacke. Avrundade med uppletandet och vattenapportering med Jinson.

TrasselTroll
0

#5 Jag tror nog det skall motsvara ungefär avancerad ja. Nu har jag inte helt satt mig in i de svenska rallyreglerna så det är säkert en del annorlunda. I Norge går vi tex upp till max 200 p, det är väl bara 100 p i Sverige?

Får väl berätta resultat också, vi fick 187 p på lördagen, lite ofokuserat och slarvigt lede till en del dubbelkommandon och trista avdrag. På söndagen gick vi ihop 197 p och får således starta i elit nu om vi vill det. =) Tror jag stannar en stund i klass 3 dock, vi behöver öva massor av mer på skyltarna som kommer i elitkass, bla högerföring.

LinDajSon
0

Kommer inte högerhandling förrän i högsta klassen?

TrasselTroll
1

#22 Nope, och den är efter vad jag förstått mycket enklare här än i Sverige. Här går du bara ett par steg med hunden på höger sida innan du får framför eller bakombyte tillbaka igen.
Här är de norska skyltarna om någon är nyfiken. 🙂

Jetaime
0

#21 Ja, 100 p är max här :) Grattis till fina poäng och uppflyttning!

TrasselTroll
0