Helgen 17-19/6.
Vad händer i helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Inte mycket på hundfronten. Måste jobba. Tänkte eventuellt kolla om man kan dra ihop en sökträning i regnet…
Jag ska passa Indi iadg, och sen ska vi hjälpa till med prova-på-agility på en veterinärkliniks jubileumsdag.
Och i helgen så ska vi till Hässleholm och tävla.
Miljöträna och heja på några kompisar som ska ställa ut i Vännäs, vi sitter och fikar vid sidan av. Efter det blir det lyxmiddag av fästmannen som har planerat en hejdundrande kväll. Ska bli skoj då vi sällan är ledig samtidigt. :D
Jag har vart sjuk hela veckan så jag ska väl fortsätta med det. Alva har skittråkigt men sköter det snyggt.
På söndag ska vi på nån clownteaterföreställning om jag mår bättre, och på måndag åker jag till frankrike. Kan ju hålla lite tummar och tassar för att jag mår tipp topp innan dess, tack! :)
"På natten är alla katter svarta"
Bästa dagen på flera månader! En hemlig sak och Nox satte en perfekt klass 1 apportering med tävlingsvikten! Imorgon kanske vi åker till klubben och tränar lydnad samt agility :)
För min del blir det jobb hela helgen men ska försöka börja träna lite stå och hantering med Cash inför hans utställning i Augusti och så ska vi fortsätta träna på fotgående och vardagslydnad🙂
Nollat agilitylopp idag i öppenklassen! 😁 jag var sjukt virrig, rörde till allt och placerade mig så sjukt fel helstiden, men är sjukt nöjd med hund, som lyssnade sä himla fint, och tog kontaktfälten 💕
Igår flyttade vi in i nya lägenheten och idag har vi varit på loppisar (fick en soffa gratis whop!), och på ikea (köpt massa köksgrejor, bcuz le sambo är kock och vi ägde nada höh…)
Imorgon ska vi på en backluckeloppis och hämta en frys som vi ska ha hundmat i :D
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Lillanbus slog till med en 2:a placering i hoppklassen idag och fick sin femte pinne i hopp2, och därmed en ny titel! Zuki kan numera titulera sig ⭐ AgD I AgHD I AgHD II KORAD RLD N RLD F Winsome Pack's Alabama Angel ⭐ I agilityklassen gick det sådär. Hon kom lite längre ner (tog faktiskt kontsktfältet med en tass eller så) men hoppade tyvärr idag också, och även om jag kunde fortsatt och kanske tom gått nolla så är det inte så jag vill ha hennes kontaktfält. Vi jobbar vidare #less
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är dagens agilitylopp! Så himla nöjd med hur fint vi ändå fick till en så svår start! (ser kanske inte så svår ut, men den var faktiskt lite klurig..) och hon har som sagt en tass på kontaktfältet, så tekniskt sett var vi nolla tills jag valde att diska oss, MEN det är inte så jag vill ha hennes kontaktfält, särskilt inte med tanke på hur hennes kontaktfält sett ut nu hela säsongen (på tävling). Kanske ändå kan se det som ett litet framsteg ändå, att hon inte hoppade från halva bommen nu, vilket hon gjort tidigare.
Husse, som kör formelbil, har tävlat och jag och hundarna var såklart med!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com