Negativa Tråden Juni 2016.
Här går det bra att skriva om allt negativt.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Däcken till bilen blev lite dyrare än tänkt.. Och det är något tokigt med bromsen, den tar inte så bra som den borde.. Jäääkla bliskit!
Jag har också bilproblem. Ska åka till karlstad och tävla nästa helg, men sambon har lovat att han ska köra kompisgängets husvagn till sweden rock. Måste alltså hitta en bil. Segt.
"På natten är alla katter svarta"
Jag letar egentligen ny bil, men har inte hittat någon än (har kollat på nån, men alldeles för mycket rost osv..), hade ju varit bra om den jag har inte rasar ihop innan dess liksom..
Får se om det blir nån tävling denna månaden.. Hade ju tänkt debutera i agility nästa helg, men vet inte om pengarna räcker till nu direkt efter flytten, haha..
Medarbetare på Vallhundar
bilproblem här med…. pyspunka i ett däck och snett halvlyse… suck
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jäkla skrotbilar vi har 🤪
ja verkligen haha!
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Tossa och Gossip rök ihop vilket slutade med stygn i ansiktet för Gossip på akut jourtid, även jag fick mig ett bett utav Tossa när jag tog tag i henne så jag har sår och armen full utav blåmärken. Dessutom verkar hon ömma i lederna igen så kan mycket väl vara därför hon är såhär, vilket ändå inte hjälper eftersom ingen hittar varför hon får ont. Det känns jobbigt med Tossa just nu, tar ett steg framåt så backar vi två steg igen. Vet inte riktigt vad jag ska göra.
Ajajajaj…. :(
#8 usch vad tråkigt :(
Usch, men fy :(
Jag är så himla sugen på att skaffa hund (men min sambo tycker det är dålig idé för tillfället, och jag fatar varför men bläää). Nu har min kompis av en slump fått tag i en så SJUKT FIN bordercollietik, och jag är så himla AVUNDSJUK. Så otroligt barnsligt och dåligt som kompis att känna så. 😟 Måste nog skaffa mig en egen snart alltså. Blir ju en hemsk människa pga hundabstinens… 😭
Konstaterat inflammation i flera leder igen hos Tossa så nu äter hon kortison och rehabar, så var det med att komma igång med den träningen. Vill kunna träna aktivt så jag kan tävla, men det går ju inte när hon är ok i några veckor för att sedan behöva ta det lugnt och äta kortison för att bli bättre. Dock krashar hennes mage totalt utav kortisonet och hon blir fruktansvärt frustrerad pga smärta, tristess och hon får inte göra av med energin. Blir karens och kan inte träna ordentligt. (Vad tusan ska jag göra?! Världens gosigaste lilla hund som tyvärr blir helt låst och fylld utav frustration. Ingen hittar något fel på henne. What to do?)
Gossips stygn började vara idag, får se vad vet säger imorgon på återbesöket. Lär bli fasligt dyrt detta… Tvättar och donar flera gånger dagligen men hon lyckas få in ena baktassen i tratten så hon rispar på dränaget och såret, hon har kliat upp ett nytt sår i ansiktet pga detta.
Något positivt i allt det dåliga är att varken Tossa eller Gossip hyser något agg mot varann, på promenader får jag hålla dem ifrån varann då de försöker leka och busa, alltid något! (uhu,)
#13 vilken otur du har. :(
#14 Haha, låter som en tjurig liten treåring. Känner mig iofs lite så nu också. ;) Tanken var att komma ut till lydnaden i år och apellen nästa vår, men vi är inte ens i närheten av de planerna och det känns riktigt surt att behöva lägga tränings- och tävlingsplanerna på hyllan. Hon har alltid varit relativt ointresserad av träning men hittade lite glädje ett tag (byggde upp massor) men nu har allt runnit av henne igen. Det enda hon tycker är kul och vill göra är att ligga under täcket eller springa lös i skogen samt bada just nu, vilket är förståerligt. Men det märks så tydligt att hon tappar träningslusten även till de gånger hon är bättre i kroppen. Står och stampar på samma ställe hela tiden, vill ju träna och ut och tävla och hitta på en massa grejer. Inte bara rehaba och vila…
Gossip kommer bli bra igen, blir väl i värsta fall en antibiotikakur och extra antibakteriellt rengöringskit för såren i ansiktet. Det tar bara i plånboken, men frisk blir hon ju. Tossa däremot? Vettetusan.
Tinja fiser något fruktansvärt, vet inte VAD mamma gjort de två dagar hon fick ha henne.. Luktar ju rutten blomkål stup i kvarten, blä!
Det är sista gången på ett tag mamma får passa tösen..
Jag får fråga mamma imorgon när Tinja sket senast, för hon har inte gjort det sen jag fick hem henne vid fyra-fem iallafall.
Hon känns lite spänd i magen och hon fiser något enormt. Börjar bli lite orolig att hon ska fått i sig något olämpligt som fastnat, men hon brukar inte alls vara den som äter saker 🤔
Jag blir så bedrövad… varför ska folk envisas med att förändra rasen och frångå rasstandarden för sina egna syftens skull? Överdrifter åt utställningshållet, överdrifter i arbetssättet… jag ogillar båda lika mycket. Jag har inte valt rasen för att jag vill ha något som ser ut som en korsning mellan collie och berner sennen och jag har definitivt inte valt rasen för att jag vill ha något som vallar som en border collie. Vi har en rasstandard. Den beskriver bra hundar. Det finns andra raser med andra standarder som man kan välja utifall att aussien -som den är- inte passar. Men nej… man vill ha något som sticker ut. Åt ena hållet. Åt andra. Något spektakulärt. Den som tror att det handlar om avundsjuka kan vänligen läsa inlägget en gång till och förutsätta att så inte är fallet, för jag har ingen önskan att äga något som inte ser hyfsat ut som, och arbetar som, den hund standarden beskriver. Jag är hemskt bekväm med mina kroppsvallande mediumhundar. Vill jag ha något annat byter jag ras. Inga problem alls.
#18 Jag förstår vad du menar. Det är så sjukt tråkigt att se Aussies i utställningsringen, de ser verkligen ut som Collie/Berner Sennen-blandisar. Höga skarpa stop som betyder döden om de skulle få en hov i pannan, större kroppar, kraftigare benstomme, kortare ryggar och skarpare vinklar som gör dem både osmidiga och mindre uthålliga, och så en tjock, ofunktionell, silkeslen päls som snarare drar till sig smuts än stöter bort den, för att inte tala om hur de inte kan reglera temperaturen..
Det där med vallningen har jag hört talas om. Det är nästan som att folk skäms över kropsvallare, som att det är "finare" med eyeing. Liksom visst, folk får väl tycka det, men då kan de ju skaffa hundar som är avlade på eyeing istället för att försöka ändra på kroppsvallarna..
Zuki har fått ett sår på sin tass som hon håller på att "smygslicka" på så nu fick tratten åka på :( Så får vi hoppas det läker.. Är dock osäker på om det kommit för att hon slickat eller hon slickat för att det kommit..