Helgen 1-3/7.
Vad händer i helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
I helgen blir det hundinstruktörsutbildning för hela slanten! Kommer inte kunna redovisa min projektvalp pga Tinjas veterinärbesök plus att jag sen blev sjuk, så där föll två veckor bort, och sen åkte projektvalpen på semester med familjen.. Men men! Jag har iallafall gjort kontaktövningarna med Tinja, jobbat på lockljud och läst rätt bok inför Etologi-blocket. Ska bli så kul!
Älskar utbildningar där man ta med sig hunden 😃
Sökträning i kväll och på söndag, dags att köra igång nu. Strul med bakslag på kennellägret och sedan dess har vi inte kört sök överhuvudtaget. Nu tar vi nya tag.
Ska försöka ta mig i kragen och valla lite, det är väl snart två månader sedan Feng såg ett får…. suck. Skämmes på mig, skämmes..
Vi tänkte åka till klubben om en stund.. Köra genom alla momenten i Lk1, tänkte jag. Hade egentligen behövt komandering, men det får bli utan. Sen inte så mycket mer planer idag. Imorgon är det tävling i Simrishamn, sjukt nervös. Har inte vågat berätta för någon att vi ska tävla ens, förutom min lillasyster som ändå inte fattar vad det innebär 😁 Söndag…tja vi får se helt enkelt. Agilityträning kanske.
Vi har rallyträning på söndag. Imorrn är det noseworkprov på klubben och jag är fikaansvarig och inropare. Jobbar kväll också lördag. Idag har vi vallat och ska iväg och dra igenom lite rallymoment på klubben om en stund.
"På natten är alla katter svarta"
I helgen blir det bara lugn och ro för våran del, lite träning och en topptur med ett par vänner är det enda som är "planerat".
#4 Lycka till på tävlingen :)
Väldigt lyckad tävling i Simrishamn idag (lydnad). Förutom att vi var tvungna att vänta typ två timmar på prisutdelningen (lite dålig planering, kan jag tycka…) Så himla nöjd! Sex 10:or och en 8:a på linförigheten! Har lite dålig koll på vad som hände på läggande och ställande under gång eftersom jag hade ryggen emot, och nan får inte fram så mycket av det som står heller, meeennn… All ångesten, illamående, sömnlöshet och magont var värt det, höll på att spy innan jag skulle in så nervös jag var, och är förvånad över att benen bar mig över (eller tekniskt sett under) ringbandet på vägen ut från plan. Slutade med ett första pris och en andra placering!
Zuki var väldigt nöjd med sitt pris! (Lyckas tyvärr inte vända bilderna rätt i datorn heller ens..)
#7,8,9
Stort grattis, förstår att du är nöjd, det var fina poäng ni gick ihop.
#10 Tack så mycket! :D