Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 810 ggr
Jetaime
0

Positiva tråden Juli 2016.

Här går det bra att skriva om allt positivt som händer :)

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1:a pris och 2:a placering i LK1 idag. Sex 10:or och en 8:a på linförighet, det kan jag leva på i lydnadsvärlden ett bra tag! 😃

Stormvindh
0

Äntligen semester!!! Och nästa vecka blir det Falsterbo! :D

Medarbetare på Vallhundar

tiger tok
0

Hundläger om 10 dagar,taggad till tusen!!!

Jetaime
0

#2 härligt med semester! Ska du tävla med hunden nått också i Falsterbo eller 'bara' kolla? (iofs kanske alla tävlingar redan varit…? Lite dålig koll eftersom jag själv inte planerat att åka i år)

Stormvindh
0

#4 Ja verkligen! Jag hade gärna tävlat men alla hundtävlingar är ju i början av veckan och vi brukar alltid åka dit i mitten av denna veckan. I år ska vi dock dit på lördag :) annars har jag alltid velat tävla i Falserbo, visserligen till häst men man får ta vad man får ;)

Jetaime
0

#5 Jag tävlade rallylydnad där förra året. Men vi är ju i avancerad nu och dessutom tror jag nybörjarklassen var inoff detta året? Samma med utställningen..Inte jättebra koll :)

Jetaime
0

Superbra agilityträning idag 😍 tog alla kontaktfälten på både bommen och A:et! (dock flög hon på vippen ett par gånger, visserligen sprang jag på ganska bra, men hon ska liksom stanna ändå, ska hon börja med et nu också.. GAhh, haha.. Får se till att hålla i henne ORDENTLIGT där också i fortsättningen) Annars, superfin träning, hon gick verkligen jättebra idag. Jag fick till jättemånga bra dubbla blindbyten också *stolt över mig själv*

Stormvindh
0

#6 Ja utställningen är inoff, rallyn vet jag inte riktigt för har som sagt varit fel dagar för oss i vilket fall som helst ;) Kul med bra träning! Vi körde med agility idag i ösregnet, motivationen var inte på topp så det gick okej med tanke på omständigheterna! Nästa helg är det dock tävling så ska köra lite nästa vecka med :)

Jetaime
0

#8 Var ska ni tävla nånstans? 😊

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite lydnadsskryt, haha. Men hade så fint lydnadspass med Zuki nu på förmiddagen. Är så himla taggad på lydnaden just nu (något jag trodde att jag ALDRIG någonsin skulle säga…) men Zuki har så himla fin attityd, och tycker det är så förbannat roligt, och det är precis det vi kämpat med så otroligt mycket. Nu kan det liksom bara bli bättre!

Stormvindh
0

#9 I Göinge-Broby :)

Jetaime
0

#11 Ahh, okej , synd det var bara klass ett där!

Stormvindh
0

#12 Jo precis, men bra med dubbla klasser för vår del ;)

Fisherling
0

Det går jättebra i lydnadsträningen med Tinja. Fria följet har plötsligt börjat fungera och hon är väldigt duktig på både ligg och stå under gång. 

Vi tränar rutan för fulla muggar och det går jättebra…. När jag inte är ett hormonmonster. Idag har det både gått åt helvete och tillbaka, när jag väl kom underfund med att det inte är hunden som gör fel, det är jag som är helt konstig i huvudet. 🤐

Nu när jag förstått det så har det gått bättre igen. Håller på och jobbar bort hennes target. Ser hon det dock inte springer hon gärna fram till konerna och trampar på dem istället… Tips?

Jetaime
0

#14 Det problemet hade jag också med Zuki när jag testade med targeten (eller så sprang hon ut hämtade targeten, som i apportering, och skulle komma in med den till mig, hahaha). Så jag började med att lägga en leksak istället, och efterhand som hon förstår vad hon ska göra så kan man lossas att man lägger ut leksaken. För mig funkade det iallafall för att få bort fokuset från att trampa på konen :)

Fisherling
0

#15 Jag klippte ut en bit hårt ritpapper och la i rutan, och det verkar fungera! Hon springer ut till den, och först plockar hon upp den men släpper som om hon tänker "men just det, matte sa rutan, inte apport" och så tittar hon på mig, stående nästan helt perfekt.Det verkar fungera!  Nu ska jag bara successivt klippa ner den tills den inte finns :P Får se om det är rätt teknik för oss.

Är det inte det kan jag ju alltid testa med leksak :P

Stormvindh
0

Känns som att livet är på topp just nu med semester, hundträning, tävling, nya huset och planerna för framtiden! Även valpplanerna börjar kännas mer aktuella och jag är taggad till tusen! Att världens finaste Storm dessutom skötte sig som en ängel när vi var i Falsterbo i helgen gör allting ännu bättre! Hon charmade hela läktaren med gos och pussar och träffade många som ville ta med henne hem ;) Stolt matte minst sagt! Speciellt när hon till och med gosade med en massa män som hon annars kan vara lite mer obekväm med :)

LinDajSon
0

Feng har äntligen vallat… för första gången på typ två månader… eller tre om man stryker arbetet med att hämta/hålla fåren vid klippning. Fåren har ju blivit lite "avvallade" under den här tiden. Kan inte påstå att hunden kändes särskilt ringrostig, då var väl fåren lite rostigare men det gör ju inget. Ska fräscha upp minnet på dem under den kommande veckan, sedan ska jag testköra Kaiju på dem tänkte jag. De är långt ifrån de får han körde på nere i södern, men… vi ska göra ett försök.