Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 872 ggr
Jetaime
0

Hur många hundar är lagom?

Hur många hundar skulle du vilja ha? Om man tänker att det ska vara möjligt också (tid, ekonomi, träning osv), inte bara en "dröm". Skulle alla hundar varit aussies?

Skriv gärna hur många ni har nu och hur många ni haft samtidigt innan :)

Whippet
0

Har inga aussies, men jag har 3 hundar och det går hur bra som helst, dock ska min syrra flytta nu, så då tar hon med sig sin hund :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Ellen89
0

Jag har 2 med sambo, 3e kommer i borjan av 2017 (Aussie). Skulle vilja ha 4 tycker det ar bra nummer for mitt aktiva hundliv 🙂

Jetaime
0

Jag har en nu, och skulle vilja ha en aussie till nu. Och om ytterligare några år en hund till, tycker att tre hundar hade varit ganska lagom och genomförbart.

Tänker att hund nummer tre inte tvungetvis måste vara en aussie, utan skulle vilja ha en lite mindre hund också, antingen sheltie eller en pomme. Men å andra sidan har jag ingen aning om hur det ser ut om några år :)

LinDajSon
0

Tror det beror mycket på hur hundarna är men personligen känner jag att fyra, som jag har nu, är för mycket. Jag kommer nog aldrig ha mer än tre samtidigt i framtiden. Tänker mig att jag bara ska ha två, en äldre och en på tillväxt sen så småningom. :)

Turast
0

Skulle kunna tänka mig en till hund (har två, en aussie å en collie) men isåfall en sällis, ingen mer aussie just nu ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Tina
0

Max två aktiva tävlingshundar samtidigt, för min del. Kan absolut tänka mig att ha tre hundar om en av dem är pensionerad eller bara till sällskap.

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Fisherling
0

Min ultimata kombo skulle nog vara tre hundar i olika åldrar. En pensionerad, en fullfjädrar tävlingshund och en ungdom i träning. Alltid :D

Fialialej
0

Jag vill ha en hund till för träning och tävling. Sen skulle jag kunna tänka mig att ha nån ytterligare omplaceringshund bara för att, men då kanske en mindre ras.. Men Max tre hundar känns det som man hinner med.

"På natten är alla katter svarta"

Kazince
0

För mig själv två, men 3 hundar i familjen. Har två aussies nu men Gossip tränas och ska tävlas av husse så jag har "bara" Tossa som nog aldrig kommer bli någon tävlingsstjärna pga fysiska och psykiska motsättningar. Jag söker en till hund med mer motor och driv så jag faktiskt kan tävla i bruks och vallning där de nuvarande hundarna är begränsade. För mig känns då 3 lagomt. Gossip som husse tränar och tävlar, Tossa som mestadels rehabar och gör tråkig träning (enligt mig, haha. Rally, nosework, spår och lite sånt) och en hund där jag kan träna och tävla för att verkligen satsa inom brukset. :)

TrasselTroll
0

Tror 3 är lagom för oss. Jag känner att jag gott hade haft tid till en aktiv tävlingshund till plus en lite mindre krävande hund som "hussehund".
Tänker att när sheltierna ramlat bort kommer vi ha två aussies och en saluki.

CayKantos
0

Har ingen hund men skulle nog säga 2.. vill säga mer, men då blir det nog i "drömmen" 🤪

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Erehsidne
0

Jag har en Aussie och min sambo har en Dalmatiner. För mig skulle det kännas hemskt lagom med två stycken brukshundar åt mig själv. Men just nu är det fullt upp, så valp får vänta ett litet tag!

[Castlevania]1
0

Jag har ingen aussie just nu. Men har 6 andra hundar här hemma. Dock känns 4 lagom för mig.