Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 569 ggr
Jetaime
0

Helgen 15-17 Juli.

Vad händer hos er i helgen? :)

Jetaime
0

Jag ska strax iväg till malmö och möta upp en träningskamrat och köra ett snabbt kontaktfältspass på Oxie Bk innan vi kör vidare för att spåra. Hon tränar även sök med sin hund och går i en sökgrupp, så några av dom skulle ut och spåra idag och frågade om jag hade lust att följa med. Det var ganska längesen vi spårade, och dom senaste gångerna vi spårade så har det inte gått speciellt bra, så vi får se hur det går :) 

Lördag-söndag har jag inga planer alls än så länge.

LinDajSon
0

Putta runt fåren lite med Feng. Upplet. Tre moment från lydnaden med Kai och Jin.

LinDajSon
0

Sen ska vi på födelsedagskalas samt ut med båten och fiska lite :)

Fisherling
0

På lördag kanske jag kör lite mer lydnad. Vi har kört några dagars paus med själva momenten, istället har jag lite löst tränat på skiften med låsta framben, och hon börjar förstå riktigt bra nu. Visst, hon behöver fortfarande ett tydligt handtecken, men vem vet, med tiden kanske vi kan träna bort det. :) Utöver det tränar jag på lite Freestyle-tricks, typ att hon ska backa runt mig, backa, samt hoppa över armarna på mig…. Något som verkar väldigt svårt. Hon vill gärna bara sätta tassarna på dem, men vi kör på!

Jag ska iväg och titta på Lydnads- och RallySM i Norrtälje på söndag. Ska bli så kul!

Stormvindh
0

Tävlat dubbla klasser i agility idag :) Har gått lite både och fast egentligen är jag nog rätt nöjd med hela dagen! Jag är iallafall supernöjd med att hon har tagit alla kontaktfälten och balanshindren klockrent för det har vi hårdtränat! Iallafall blev det 10 fel i första agilityloppet (5 fem av dom felen för att hon sprang och hälsade på en som satt vid banan haha) och sen tre disk i dom andra. I alla utom ett lopp tog hon dessutom slalomet bra som vi också har tränat mycket! Äh, matte var inte alltid så tydlig som hon borde vara och i sista loppet var vi båda så trötta att jag var glad om vi bara tog oss runt banan, haha! Trots en 15e plats fick vi iallafall pris i agilityklassen, så glad hund blev det ändå! Ska nu bara fundera på om vi ska köra dubbla klasser nån mer gång eller om det blir "för mycket" för oss, älskar dubbla klasser annars men idag var vi båda helt slut och omotiverade sista klassen och känns lite onödigt då..

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

#5 Bara för att man är anmäld så är det inget som säger att man måste starta, känner du så där kan du ju alltid välja att stryka dig på plats om du vill. :)

Stormvindh
0

#6 Jo, det vet jag, men jag gillar inte att "ge mig", kanske om det redan har gått tillräckligt bra sedan innan :) Men vi kommer nog köra lite blandat, tror både jag och Storm behöver mest bli inte vana vid dubbla klasser, var ju bara andra tävlingen med så fortfarande mycket nytt för oss båda :)

Jetaime
0

#7 Haha, nej jag skulle aldrig klara av att stryka mig från en agilitytävling sådär.. har gjort den en gång i rally när jag var anmäld till dubbla klasser, men då fick vi vårt sista godkända resultat i fortställningsklassen på förmiddagen, jag mådde skitdåligt och zuki var väldigt släpig.. :p

Stormvindh
0

#8 Jaa det ska krävas mycket för att jag ska stryka mig från nån klass haha, man kan ju alltid gå in och köra det som träning menar jag när man ändå har betalat, och då diska sig om man så vill, så får man ju iallafall nåt av det ;)

Jetaime
0

#9 Ja, absolut :)

Jetaime
0

Jag blev katt- och ödlevakt ett par dagar. Så jag och Zuki har haft tillgång till deras hus nu också med trädgård och så. Har varit lite hemma och lite här. 

Där var inga hinder ute på klubben när jag kom eftersom klubbstugan och planerna har varit uthyrda till ipo-läger hela veckan och när vi haft tävlingen i torsdags så åkte alla hinderna in i bodarna… Så jag fick släpa fram en hel bana själv.. 😞 blev tillslut en ganska tajt och lite klurig Ag3-bana. Ska tävla på hulahoppet nästa vecka så det fick bli sista riktiga träningen idag. Tror även att vi kommer köra ner en sväng efter jobb på tisdag och bara köra lite kontaktfält :)