Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 738 ggr
Jetaime
0

Helgen 22-24 juli.

Vad har hänt/händer i helgen? :)

Jetaime
0

Vi är och tävlar på hula-hoppet resten av helgen också! Vi har varit i Kungälv sen i onsdags :) änsålänge fyra diskade av fyra möjliga…

LinDajSon
0

Ute på vår ö och myser i stugan. Blir mycket båt, bad och bus. Faktiskt tränat en del lydnad med i värmen!

Fisherling
0

Vi fortsätter att ha det gott här ute i skärgården. Har haft gäster idag, och då blir det alltid lite show med vad Tinja kan - alltid på familjens begäran, inte så att jag ställer mig upp och bara "titta vad Tinja kan!" 😂

Tricken blir ofta att hoppa upp i famnen, hoppa upp och balansera på mina ben, hoppa upp och lägga sig på min rygg så jag ger henne en piggyback ride, snurra åt båda hållen, buga, lyfta vardera framtass, stegra, fina skiften, snurra runt mina ben, gå slalom mellan benen, åttan mellan benen, slalom när jag backar, hon backar bort från mig… Phew, det blir några stycken. Tinja tycker det är SÅ kul 😃

Och hon har verkligen upptäckt att man kan SIMMA och plaska, inte bara stå! När Benji hinner före till det som kastats så ser man hur hon går från  målmedveten simning till "NU ska här PLASKAS!" och så simmar hon in i vassen för hon ser sig inte för 😂

[Neoverona]
0

Ska till Hässleholm idag i några timmar :) Det är tyvärr för varmt för Nox att träna så han tar det lugnt och verkar inte klaga :)

Fisherling
0

Idag har vi badat! Tinja simmar ut själv och plaskar, hon är så söt. Ramlade i från bryggan när kusinbarnen lekte gjorde hon också, haha! 😂Det gick bra. Upp för stegen igen, precis som Benji visat henne många gånger. 

Hon reagerar också knappt på kusinbarnen längre. Hon har blivit exponerad för många trevliga barn under längre tid nu, speciellt senaste veckan, och hon vänjer sig verkligen snabbt ❤️

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter fyra långa, extremt varma(!!!) dagar på Hulahoppet så lyckades vi på sista dagen, på absolut sista loppet för hela veckan äntligen sätta den där nollan i agilityklass 2 och Zuki (AgD I AgHD I AgHD II KORAD RLD N RLD F Winsome Pack's Alabama Angel) är nu uppflyttad till klass 3 även i agilityklass! Inte nog med det så blev det även vinst i klassen 😱(dock har vi ett par klass två tävlingar inbokade fram över så vi satsar på en fjärde agility-titel innan uppflytt!) 😍

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Få saker känns så bra som en seger och att få stå överst på pallen (och dessutom ha konkurrerat ut så många snabba border collies 😅) #aussiesforthewin

Stormvindh
0

#6 Vad roligt! Stort grattis!! Och här hoppas man att få se er på tävling nån gång men nu när ni är uppflyttade ännu en klass är nog inte sannolikheten så stor att vi hamnar på samma tävling ;)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

#8 Tack :) vi har någon klass två tävling inplanerad i augusti också då jag satsar på den fjärde agility-titeln också (med tanke på att vi har titeln i alla dom andra klasserna kan jag lika bra avsluta agilityklass två likadant 😆 plus att det är dåligt med klass tre tävlingar här nere nu).