Helgen 29-31 juli.
Vad händer i helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag åker till Kroatien med vänner på söndag. Så imorgon blir det en väldans massa lek och mys med vovven <3
Vi inledde helgen med ett första pris och klassvinst i lydnadsklass 1 på dagens kvällstävling i Skurup! Världens bästa lilla aussie! Kan knappt förstå vilken fantastisk hund jag har 😍
Zuki fyller år idag, så vi tänkte åka och köpa nått gott till henne lite senare (nog för att hon redan är lite bortskämd, men när man fyller år så måste man ju ha nått lite extra gott!) Annars har vi väl egentligen inte så mycket planer idag.
Imorgon är tanken att vi ska köra ner till klubben och träna lite agility :)
Rallytävlingar i Fallenberg. Två icke godkända rundor igår. En diskad idag, för jag tog tag i hunden och talade om att "nu räcker det med trams" - gick betydligt bättre. Sista idag blev godkänd (70p) så nu får vi flytta upp till Möstarklass. Har dock fler starter i avancerad som jag är anmäld till, så det får vänta lite.
"På natten är alla katter svarta"
Blev ett litet pass med gripande av/hålla-kvar-ordentligt-vad-jag-än-gör, med apporten (både trä och metall). Inget kasta-hämta för det blir lite väl tajt inne i lägenheten 😅… Och lite sitt-ligg-stå-ligg-upp osv inför fjärren bla. Men även för hennes ibland långsamma uppsittaden och sättande (som nu senaste tävlingen). Ligg börjar nästan se lite snyggt ut nu 😱 lyckades även lura på henne kloklippning (går alltid bäst när hon inte vet att vi ska klippa, väldigt duktig fröken röd idag) 😘
Vallat. Vallat 4 dagar i rad. Satte upp två EU-pallar som grindar för att ha ett mål. Inte så jättesmidigt i en så smal hage, suck, inte så smidigt me tanke på tokdragen mehehehehehen… det går. Vi föste, drev och hämtade igenom de där grindarna. Hoppas på att vi kan flytta fåren till den något 'rundare' hagen snart, där borde draget vara mindre. Fortfarande en för liten hage jämfört med vad jag skulle vilja ha, men bättre.