Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 414 ggr
Jetaime
0

Helgen 5-7/8.

Då var det fredag igen! Någon som har några roliga planer i helgen? :)

Jetaime
0

För oss blir det tävling hela helgen! Kvällstävling i lydnad ikväll, och sen agilitytävling lördag-söndag. (Enkelklass på lördagen och dubbel på söndagen, men jag kommer springa lika mycket båda dagarna då jag lyckades få en terv också på lördagen 🤪 vi får se hur det går.. har bara sprungit med honom en gång tidigare, fick testa lite snabbt i onsdags. Väldigt olik från Zuki!)

Jag är nervös delux. Vi har redan två gk resultat från lydnadsklass 1 och hoppas såklart på ett tredje idag.. Sen behöver jag två agility-pinnar denna helgen om jag ska kunna följa med till Linköping/Katrineholm i slutet av augusti.. (Tekniskt sett är vi redan uppflyttade i klass 3, men jag vill ju ha den där jäkla titeln i ag2 också eftersom hon har den i alla dom andra tre klasserna, ag1, ho1, ho2… Så det skulle inte kännas .. avslutat och färdigt annars). Och sen ska jag ju springa med en klubbkamrats terv eftersom hon inte kan vara där, dock kommer hennes pappa att lämna honom till mig så han kommer vara kvar och kolla också 😞.

Jag ska försöka att inte glömma bort att ha roligt i helgen också, det är liksom inte på liv eller död, jag är bara en sån fruktansvärt hemsk tävlingsmänniska..

Erehsidne
0

Idag ska vi till fysioterapeut med Tonto för att kolla vad som behöver åtgärdas. På söndag så ska jag ställa ut honom på hans första officiella utställning så det blir spännande.

Jetaime
0

#2 Lycka till!

Fialialej
0

Tävlingshelg. Två starter i avancerad imorgon, och två starter i mästarklass på söndag. Kommer vara trötta på måndag.

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
0

#4 lycka till :)

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då kan vi bocka av ett tredje godkända resultat i Lydnadsklass ett och första lydnadstiteln! 😍 Känslan var bättre än poängen idag men 168.5p och en tredjeplacering räckte det till trots allt! Imorgon satsar vi stenhårt på agilityn.

✨ AgD I AgHD I AgHD II KORAD LP I RLD N RLD F Winsome Pack´s Alabama Angel ✨

Stormvindh
0

#6 Grattis!! Vad roligt! Önskar att vi med kom igång med lydnaden snart, men vi kämpar vidare med apporten haha. Idag har vi inte gjort så mycket, bara utforskat lite nya promenadvägar. Imorgon ska vi nog med husse på folkracetävling och på söndag blir nog bara till att slappa. Kanske att vi tar oss upp till klubben nån dag, annars nästa vecka, har nog inte tränat på klubben på typ två veckor nu haha!

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
0

#7 Tack :) Dock ska man bara hålla fram apporten så dom tar den, håller fast några sek sen ska man ta den igen, i ettan och det är en koffeinet på 1 bara så det gör inte så mycket om man skulle nolla just det momenten (om det mesta andra sitter tänker jag).

LinDajSon
0

Mina svärföräldrar och deras hund kom hit med husvagnen i går, stannar okänt länge. I dag ska jag till klubben och kolla på lydnadstävling, träna hund samt fixa det siiiiista på banan inför morgondagens mh. I morgon är jag mh-värd, köksansvarig och typ lite sånt. Ska plocka blåbär också i helgen om inte hundarna tömmer skogen…

Stormvindh
0

#8 Jo det är klart, visste inte att så "lite" poäng förlorades. Vi har varit så inne på den där jäkla apporten länge nu ;) behövs ju i rallyn med sen.. Aja, får se om vi löser det snart :)

Jetaime
0

#10 Man kan ju jobba på det under tiden och inför tvåan men i ettan är det inte hela världen :)

Jetaime
0

Vinst och pinne i hopp2 med Zuki idag, och min bunushund för dagen kom på en tredjeplacering, inte så illa ändå, tycker jag ;) Dock behövde ingen av dom fler hopp-pinnar, utan det var ju agilityn vi egentligen satsade på, haha. Men det blev det disk med båda!

Stormvindh
0

#11 Nä det är sant! Får se om vi tar oss an det och kanske är med på klubbens lydnadstävling till hösten ändå.. Var rätt så längesen vi tränade på alla moment bara så kan nog behöva lite repetition haha!

Jetaime
0

Vinst i ena hoppklassen idag (igår) också! 😁